آغاز ساخت ‌٥٨ بیمارستان جدید

مراحل اجرایی ۵۸ بیمارستان جدید در کشور آغاز شده است که طی مدت ۵/۲ سال به وزارت بهداشت تحویل خواهد شد. به گزارش ایسنا، موسی برزگری - معاون وزیر مسکن و شهرسازی - با اعلام این خبر افزود: کمیته تدوین استراتژی وزارت مسکن و شهرسازی زمان ۵/۲ سال را برای اتمام پروژه‌ها تدوین کرده است که این مساله در چهار استان به صورت پایلوت انجام می‌شود و بودجه آن نیز اختصاص یافته است و در تلاش هستیم این مدت زمان را کاهش دهیم.

وی در‌خصوص برخی پروژه‌های فاز به فاز و بزرگ اظهار داشت: در زمینه پروژه‌های بزرگ همچون فرهنگستان‌ها و کتابخانه ملی، اقداماتی بر اساس موافقتنامه صورت می‌گیرد، به طوری که از زمانی که موافقت‌نامه‌ امضا می‌شود تا ۵/۲ سال پروژه به اتمام

می‌رسد.

برزگری با اشاره به اعتبار اختصاص یافته در ۵۸ بیمارستان آغاز شده در سال ۸۵ تصریح کرد: بنا به بند ۲۷ تبصره ۲ قانون بودجه، ۴۰میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی اختصاص یافت و ۴۵میلیون دلار نیز برای سال ۸۶ لحاظ شده است. با اتمام این تعداد بیمارستان، دوهزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود.

وی، ۱۲۳ پروژه ملی و ۱۳۰۰ پروژه استانی را از جمله پروژه‌های در دست ساخت عنوان کرد و افزود: امسال ۲۲۰میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲۳ پروژه ملی و ۱۷۰میلیارد تومان برای ۱۳۰۰ پروژه استانی به معاونت‌ مجری سازمان‌های دولتی و عمومی اختصاص یافته است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای بیمارستان آموزشی، درمانی زنجان را ۱۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعلام و خاطرنشان ساخت: این پروژه با ۳۲۰ تختخواب و ۵۷ تخت جانبی تحویل وزارت بهداشت و درمان می‌شود که از سوی آنها تجهیز و ردیف‌هایی برای نگهداری در نظر گرفته شده است.