مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از احداث زیرگذر ۵۰۰ تا ۶۰۰ متری به صورت تونل در فاز ۳ و ۴ نواب خبر داد. دکتر علیرضا عندلیب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه رفع اشکالات پروژه نواب در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: فاز یک و ۲ نواب دارای اشکالاتی است که مهم‌ترین آن ساخت واحدهای‌ مسکونی در دو طرف بزرگراه است و این امر سبب سلب آسایش ساکنان واحدهای مسکونی کنار بزرگراه به لحاظ صوتی و اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه این شیوه نوسازی و احداث بزرگراه در میان بافت‌های مسکونی، در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، افزود: برای جلوگیری از تکرار مجدد مشکلات فوق برای فازهای ۳ و ۴ پروژه نواب، طرحی تهیه شده تا براساس آن مسیر سواره‌رو نواب از ساخت‌و‌ساز و بافت‌های مسکونی جدا شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: بر‌اساس طرح فوق در فاز ۳ و ۴ مسیر بزرگراه نواب، زیرگذری به صورت تونل به طول ۵۰۰ تا ۶۰۰متر احداث و فضای سرپوشیده بالای تونل نیز تبدیل به پارک، فضای فرهنگی و تفریحی می‌شود و بدین ترتیب سواره‌رو از بافت‌های مسکونی و ساخت‌و‌ساز جدا شده و مشکلات فازهای یک و ۲ نواب دیگر تکرار نمی‌شود.

به گفته عندلیب، قرارداد احداث زیرگذر در فاز ۳ و ۴ نواب با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی منعقد شده و عملیات اجرایی آن سال ۸۶ آغاز می‌شود.