سینا و من

املاک سینا یکی از سریع‌ترین مراکز خرید و فروش ملک در مناطق پاسداران، شمس‌آباد و هروی است. ما ادعا داریم که تعهد و مسوولیت را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم. شاید بخواهید از آژانس املاک سینا بیشتر بدانید. از خودم آغاز می‌کنم. حمیدرضا محمدی هستم. متولد ۱۳۵۴ صادره از شمیران و دارای مدرک لیسانس در رشته عمران که فکر می‌کنم رابطه زیادی با شغل فعلی‌ام داشته باشد.علاقه زیاد من به کار ساخت و ساز من را به سمت این کار کشاند.

پدر من نیز در کار ساخت و ساز بود. مادرم علاقه‌ای نداشت که من مانند پدرم به این کار ادامه بدهم و همیشه دوست داشت من هم مانند دو برادر بزرگ‌ترم که پزشک هستند، پزشک شوم. اما من که به قول معروف از کودکی در ساختمان بزرگ شده بودم و علاقه شدید به این کار داشتم در کنار درسم در یک آژانس املاک مشغول به کار شدم.

بعد از مدتی کار مشاوره با یکی از دوستان دوران تحصیلم تصمیم به راه‌اندازی یک دفتر در یکی از محله‌های شرق تهران گرفتیم. اوضاع خوب بود و ما فعال به کار خود ادامه می‌دادیم اما بعد از مدتی مالک ملک به ما اجازه فعالیت در دفتر را نداد.

بعد از مدتی بیکاری به پیشنهاد یک از دوستان دیگرم به کار غرفه نمایشگاهی مشغول شدم اما این کار با روحیات و منش من سازگاری نداشت و بعد از یکسال همکاری با او تصمیم گرفتم که به دنبال شغل اصلی و علاقه کاری خود بروم.

عشق من در مسکن و ساخت و ساز بود و من دیگر شغل اصلی خود را پیدا کرده بودم. بعد از سه سال فعالیت در یکی از آژانس‌ها، توانایی فعالیت و اداره یک آژانس را در خود احساس کردم. با سرمایه‌ای اندکی که در تمام این دوران پس‌انداز کرده بودم توانستم املاک «سینا» را راه‌ بیاندازم.

شاید یکی از بهترین خاطرات من در آژانس سینا مربوط به سال ۸۳ باشد.

در آن سال بازار مسکن راکد شده بود و ما با بحران مالی زیادی روبه‌رو شده بودیم و این در حالی بود که پدر من به سفر حج مشرف شده بود و قرار بود تا چند روز آینده از سفر برگردد.

بازار کساد خرید و فروش ملک از یک طرف و هزینه مسافرت پدرم از یک طرف دیگر فشار زیادی بر من واردکرده بود.

هنگامی که تدارک برای بازگشت پدرم از سفر حج را می‌دیدم در دل از خدا خواستم که من شرمنده پدرم نباشم. هنوز چند لحظه‌ای از این در دل نگذشته بود که یکی از دوستان برادرم نزد من آمد و یکی از آپارتمان‌ها را برای خرید با ما قرارداد بست.کار مسکن، پر از استرس و مشکل است.

علاقه و عشق به کار شاید یکی از امتیازات مثبت من در موفقیت در این زمینه و تحمل مشکلات باشد.

متاسفانه بسیاری ازبنگاه‌های املاک‌ بدون مجوز مشغول به فعالیت هستند و برخورد نامناسب بسیاری از این بنگاه‌ها با مردم ذهنیت را از املاک و آژانس در ذهن مردم خراب کرده است.

در ذهن خیلی‌ها همه زندگی در پول و یا خراب کردن معامله‌های دیگران خلاصه شده است. اما زندگی چیزی فراتر است و من در این مدت چند ساله به این موضوع رسیده‌ام.