به گفته رییس شورای شهر تهران، لوایح و طرح‌‏های مصوب مجلس مشکلات فراوانی را برای شهرداری‌‏های کشور ایجاد می‌‏کند. به گزارش ایلنا، دکتر مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، در آغاز سیصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر تهران طی سخنانی، گفت: در تصویب تبصره ۱۳ بودجه که روز گذشته در مجلس بررسی شد، به هیچ یک از اصلاحات و پیشنهادات شوراها توجهی نشده است.

به گفته وی، در تصویب این تبصره فقط به آن به عنوان یک موضوع کلان توجه شده است و به هیچ وجه جزییات موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

چمران، با تاکید بر این که شوراها و شهرداری‌‏ها از مصوبات اخیر مجلس گلایه دارند، گفت: انتظار داشتیم که حداقل مجلس با شورای شهر تهران که کنار گوششان هستیم و یا با شورای عالی استان‌‏ها که کنار دستشان است، به عنوان کسانی که دستی بر آتش دارند، مشورت شود.

رییس شورای شهر تهران، د ر ادامه گفت: اصل مصوبه مجلس در خصوص تخفیف یا لغو عوارض از اقشار مختلف برای نوسازی بافت‌‏های فرسوده بسیار خوب است، اما انتظار داریم که مجلس به جای این تصمیم، منبع درآمدی دیگری برای شهرداری‌‏ها تعریف می‌‏کرد.

به گفته وی، اختصاص یک‌میلیارد تومان برای تامین درآمد حذف شهرداری‌‏ها از محل تخفیف یا لغو عوارض توسط مجلس یک شوخی است و بهتر است مجلس با حذف این رقم، آبروی ما را بیش از این نبرد.

به اعتقاد چمران، اختصاص این رقم برای کل شهرداری‌‏ها جز گول زدن چیز دیگری نیست.

رییس شورای شهر تهران، در پایان با بیان این که اگر فرصت برای بررسی لوایح کم است، گفت: کمبود وقت نباید باعث عدم کار کارشناسی در بررسی لوایح شود.