ثبت‌نام وام ودیعه مسکن بازنشستگان کشوری فردا آغاز می‌شود

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری ثبت‌نام مرحله دوم وام ودیعه مسکن یک تا سه‌میلیون تومانی از طریق پایگاه اینترنتی سازمان بازنشستگی کشوری از سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه سال جاری (فردا) آغاز می‌شود. محمدرضا ضرابی

حسن مسافری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پایگاه اینترنتی سازمان بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir است.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام برای وام ودیعه مسکن، شامل آن دسته از بازنشستگان این سازمان خواهد شد که فاقد مسکن و مستاجر هستند و در مرحله نخست از این وام استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشور همچنین در خصوص شرایط کلی برای شرکت در قرعه‌کشی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت مسکن و شهرسازی بازنشستگانی می‌توانند در قرعه‌کشی شرکت کنند که حقوق بازنشستگی مندرج در حکم بازنشستگی سال ۸۵ آنان کمتر از ۲۲۵‌هزار تومان باشد و تاکنون زمین، مسکن، تسهیلات مسکن و یا وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند و همچنین خود و یا همسر آنها فاقد مسکن باشند و اجاره‌نامه یکساله‌ای داشته که در زمان ثبت نام حداقل ۱۱ ماه از آن باقی مانده باشد. مسافری افزود: ثبت‌نام وام ودیعه مسکن حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶ ادامه خواهد یافت و در نهایت به وسیله سیستم مکانیزه از بین ثبت‌نام شدگان، قرعه کشی و اسامی آنها از طریق روزنامه‌های کثیر‌الانتشار و پایگاه اینترنتی سازمان اعلام می‌شود. مدیر کل فرهنگی و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشور خاطرنشان کرد: آن دسته از بازنشستگانی که در مرحله اول یعنی ۳۱تیر ماه تا پایان مرداد ماه ۸۵ ثبت‌نام شده و در قرعه کشی برنده نشده‌اند، خود به خود در این مرحله شرکت داده خواهند شد.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تنها از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان امکان‌پذیر است، بنابراین از بازنشستگان تقاضا می‌شود از مراجعه به این سازمان و بانک مسکن خودداری کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشور به ایسنا گفت: از ۸۰‌میلیارد تومان اعتبار مصوب هیات دولت برای پرداخت وام ودیعه مسکن، ۴۵‌درصد سهم کمیته امداد، ۱۵‌درصد بهزیستی، ۱۰‌درصد بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۲۰درصــــد صــندوق‌های بازنشستگی و ۱۰‌درصد سهم بنیاد مسکن است.

مسافری افزود: بر این اساس ۱۶‌میلیاردتومان سهم صندو‌ق‌های بازنشستگی است که ۹‌میلیارد تومان آن در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و ۷‌میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص می‌یابد. مدیر کل فرهنگی ‌و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری یادآور شد: نرخ کارمزد این وام ۴‌درصد و مدت بازپرداخت اقساط آن ۵ ساله است.

به گفته وی، در مرحله اول توزیع وام ودیعه مسکن، یک‌هزار نفر مشمول دریافت آن شدند که پیش‌بینی می‌شود در مرحله دوم با احتساب پرداخت میانگین دو‌میلیون تومان وام برای هر بازنشسته به طور متوسط ۳۵۰۰نفر مشمول شوند.