عدم‌رونق سایر بازارها و حرکت نقدینگی به سمت بازار مسکن در سال‌جاری موجب افزایش قیمت مسکن شده است. علیرضا موحدی، رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اینکه شرایط بازار مسکن بستگی به اقتصاد کلان کشور دارد‌،‌ تاکید کرد:‌ درصورت رونق سایر بخش‌ها (بازار طلا،‌ سکه‌،‌ موبایل)‌ در سال آینده و در نتیجه حرکت نقدینگی از بخش مسکن به این بخش‌ها می‌توان به کاهش قیمت مسکن امیدوار بود.

به گفته علیرضا سرحدی، در سال‌جاری به دلیل عدم‌امنیت در بورس،‌ و عدم رونق بازار طلا‌،‌ سکه‌،‌ ارز و موبایل و البته زودبازده بودن بازار مسکن‌،‌ عمده پول‌های سرگردان به سمت بازار مسکن سرازیر شد که این امر یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن در طول سال‌جاری بوده است‌.

وی با تاکید بر اینکه بازارمسکن از کنترل دولت خارج شده است‌، ‌گفت:‌ این در حالی است که بعید به نظر می‌رسد که برنامه‌های دولت مانند طرح جامع مسکن که سیاستی تازه از سوی متولیان این بخش است بتواند طی مدت کوتاهی بر بازار مسکن تاثیر داشته باشد‌.

سرحدی اظهار امیدواری کرد که در صورت رونق سایر بازارها در سال آینده و حرکت نقدینگی سرازیر شده به بخش مسکن به این بخش‌ها‌، ‌بازار مسکن در سال آینده متعادل شود.