رئیس دفتر نظام مهندسی حوزه کرج، از ارائه شناسنامه فنی ملک ویژه ارائه به خریداران در سطح کلانشهر کرج خبر داد. بهادر عمرانی اظهار داشت: طرح ارائه شناسنامه فنی ملک به خریداران در دست تدوین است و در صورت تصویب نهایی در سازمان نظام مهندسی از سال آینده در کرج اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این شناسنامه کلیه مسائل مربوط به ساختمان، تاریخ دقیق ساخت، کیفیت بخش‌های مختلف، نمره‌بندی ساختمان از لحاظ استحکام و... ذکر خواهد شد و مالک قبل از خرید، از کیفیت ساختمان به طور دقیق آگاه می‌شود.

رییس دفتر نظام مهندسی حوزه کرج خاطرنشان کرد: برنامه‌ای مدنظر است تا درصورت عدم ارائه شناسنامه ساختمان که مورد تائید نظام مهندسی نیز باشد، امکان خرید و فروش ساختمان وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: این طرح با هدف تشویق سازندگان به ساخت بناهای مستحکم و مهندسی ساز، جلوگیری از برخی حوادث تلخ در ساختمان‌های غیرمستحکم و خروج ساختمان‌های غیراستاندارد از گردونه مصرف اجرایی می‌شود.

عمرانی یادآور شد: این طرح در صورتی که در قالب مصوبه‌ای دارای ضمانت اجرایی به تصویب برسد جلوی بسیاری از مسائل و مشکلات مبتلا به صنعت ساختمان کشور را خواهد گرفت.