مدیرکل حریم شهر تهران تاکید کرد که شهرداری با هدف حفظ حریم پایتخت بر ساخت‌و‌ساز روستاهای همجوار حریم نظارت می‌کند. به گزارش ایسنا، دکتر حسن ابوتراب اظهار کرد: متاسفانه در‌حال‌حاضر تنها دهداری‌ها بر ساخت‌و‌ساز روستاها نظارت دارند و این مساله سبب شده اصول شهرسازی در ساخت‌و‌ساز روستاها مدنظر قرار نگرفته و گسترش بی‌رویه و ناموزون روستاها، حریم تهران را با خطر مواجه کند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای اطراف حریم تهران به شدت مهاجرپذیر شده‌اند، گفت: این روستاها به دلیل نزدیک بودن به پایتخت و ارزان بودن قیمت زمین در آنها، مکان مناسبی برای سکونت مهاجران محسوب شده و با رشد جمعیت، روستاهای اطراف حریم نیز گسترش یافته و سبب از هم‌گسیختگی هرچه بیشتر حریم می‌شود.

ابوتراب تصریح کرد: با توجه به اینکه مسوولیت نظارت بر روستاها به عهده دهیاری‌ها گذاشته شده، دست شهرداری تهران برای هرگونه نظارت بر ساخت‌و‌ساز در مناطق همجوار حریم کوتاه شده است.

وی تاکید کرد: طرح نظارت شهرداری بر ساخت‌و‌ساز روستاهای همجوار حریم شهر در دست مطالعه و بررسی است و مصمم هستیم این طرح برای برداشتن گامی بلند جهت ساماندهی حریم، در سال ۸۶ اجرایی شود.