احداث 2میلیون واحد مسکونی در مناطق روستایی

به منظور بهسازی و نوسازی مسکن روستاییان امسال تاکنون ۲۰۰هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور بهسازی شد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، در گفت‌و‌گو ایرنا افزود: برای بهسازی این واحدها ۱۰هزار میلیارد ریال وام با تسهیلات پنج درصد اعطا شده است.

«علیرضا تابش» با اشاره به قدیمی و فرسوده بودن بیشتر واحدهای مسکونی روستایی در کشور اظهار داشت: به منظور حمایت از روستاییان و بهسازی واحدهای مسکونی این قشر از بهمن ماه امسال کار بازسازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی دیگر با اعتبار ۱۱هزار و ۴۰۰میلیارد ریال آغاز شده است.

تابش خاطر نشان کرد: رییس‌جمهور تاکید دارند که مرحله دوم بازسازی واحدهای مسکونی روستایی به سقف ۳۰۰هزار برسد و پیش بینی می‌شود در سال آینده ۱۰۰هزار واحد دیگر در برنامه قرار گیرد. وی گفت: هم اکنون پرونده ۱۱۴هزار واحد روستایی تشکیل و ۳۸هزار پرونده برای دریافت وام هر واحد ۵۷میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: این اقدام با هدف مقاوم‌سازی و بهسازی روستاها انجام شده و با مستقر کردن نظام فنی روستایی این افراد می‌توانند نقشه و طرح را دریافت و اقدام به ساخت مجدد کنند. تابش گفت: به منظور حمایت از اقشار محروم و کم درآمد امسال کار ساخت حدود ۲۰هزار واحد مسکونی آغاز شده که چهار هزار واحد آن هم‌اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین از احداث ۲۵هزار واحد مسکن محرومان با حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در سال آینده خبر داد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: برای اجرای طرح‌های هادی استانی امسال یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا می‌باشد.

همچنین معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در زمینه احداث واحدهای مسکونی در مناطق روستایی، گفت: در یک برنامه زمانبندی ۱۰ساله، دو‌میلیون واحد مسکونی در مناطق روستایی کشور احداث می‌شود.

«هادی درفشی» با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴آغاز شده است، افزود: امسال ۵۰۰هزار واحدمسکونی روستایی در کشور احداث می‌شود. به‌گفته وی امسال همچنین حدود ۴۰هزار نفر برای دریافت تسهیلات وام مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی، میزان تسهیلات ارائه شده برای احداث هر واحد مسکونی روستایی در سال گذشته را ۵۰میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان امسال به ۵۷میلیون ریال افزایش یافته است.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن یادآور شد: پارسال برای ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی ۱۰هزار‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد. درفشی، میزان اعتبار اختصاص یافته امسال برای احداث واحدهای مسکونی در مناطق روستایی را ۱۰هزارو ۱۵۰میلیارد‌ریال ذکر کرد و افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات به ‌متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: نگاه جدید بر ساخت وساز واحدهای مسکونی مطابق با ویژگی‌های خاص مناطق روستایی، از سیاست‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌است. وی آموزش نیروهای متخصص و ماهر، تجهیز و بازسازی نیروها و تقویت منابع مالی را ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار بنیاد مسکن اعلام کرد.