کل محور آزاد راه شیراز - اصفهان به صورت دو خطه و بزرگراه تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود. به گزارش ایلنا، معاون وزیر راه، در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: ۹۵کیلومتر از این بزرگراه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که در جهت کاهش ترافیک نقش بسزایی دارد.

صادق افشاری، اضافه‌‏کرد: موضوع اتصال شیراز به استان‌های همجوار از جمله بوشهر و بندرعباس و دو بانده کردن محور شیراز به سمت بندرعباس از طریق جهرم و سروستان نیز در حال پی‌گیری جدید وزارت راه و ترابری است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌و‌نقل کشور، تصریح کرد: دو بانده کردن محور شیراز به سمت دشت‌ارژن در دست اجرا است که در نهایت به بوشهر و برازجان متصل می‌شود. وی، با اشاره به احداث محور دشت‌ارژن به کازرون، گفت: این محور به تسهیل ترافیک شمال به جنوب کمک زیادی می‌کند.

معاون وزیر راه و ترابری، از در دست اجرا بودن محور شیراز، فسا، جهرم و داراب به صورت دو خطه خبر داد و افزود: پروژه استراتژیک و مهم دیگری که در دست پی‌گیری داریم، پروژه شیراز- عسلویه است که از طریق محور فیروزآباد، جم، عسلویه انجام می‌شود و از جمله محورهای مهمی است که عسلویه را از طریق شیراز به پایتخت کشور نزدیک می‌کند.

افشاری، اظهار امیدواری‌‏کرد: در نیمه اول سال آینده شاهد بهره‌برداری محور فیروزآباد- جم- عسلویه باشیم.

وی، در ادامه تاکیدکرد: با توجه به این‌که طی دو- سه سال گذشته دولت اعتبارات استان فارس را افزایش داده است؛ اما در بخش راهسازی در این استان و کل کشور به علت افزایش ترافیک و اضافه شدن یک میلیون خودرو به حمل و نقل کشور، باید اعتبارات

سه ‌برابر افزایش یابد.

وی، در ادامه شتاب اجرای طرح‌های راهسازی و توسعه شبکه راه در فارس را مناسب و مطلوب دانست و گفت: البته جمع عقب‌ماندگی ما در بخش راه استان زیاد است که می‌طلبد با فعالیت دو چندان، این معضل برطرف شود.

مدیر کل راه و ترابری‌ فارس، نیز گفت: راه‌های استان فارس برای سفرهای نوروزی آماده همه محورهای ارتباطی ساماندهی شده است.

وی یادآور شد: کارگاه‌های راهسازی در ۹۵کیلومتر باقیمانده از مسیر شیراز-اصفهان در حال ساخت است تا مسیر قبل از آغاز سال جدید به صورت بزرگراه آماده ورود مسافران نوروزی باشد.