رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: یکی از چالش‌های بخش کشاورزی تبدیل کاربری زمین‌های زراعی و باغداری به ساخت و ساز است. به گزارش واحد مرکزی خبر موحدیان در چهارمین جشنواره روز مهندسی افزود: با توجه به اینکه کشور در منطقه گرم و خشک قرار دارد از دیرباز کشاورزی منبع اصلی توسعه و رشد کشور بوده و هست. موحدیان با اشاره به چالش‌های بخش کشاورزی گفت: تغییر کاربری زمین‌ها و منابع طبیعی، نارسایی سرمایه‌گذاری و نامناسب بودن نیروی کار از لحاظ سن و تحصیلات از مانع رشد مطلوب بخش کشاورزی هستند. موحدیان گفت: عملکرد کشاورزان نمونه کشور سند ارزشمندی است که مهندسی کشاورزی به منصه ظهور رسانده است.

وی برای توسعه و کارآمدی بیشتر منابع انسانی در بخش کشاورزی اصلاح ساختار آموزش کشاورزی کشور و متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازهای بخش کشاورزی را پیشنهاد کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های حوزه کشاورزی هیچ چاره‌ای نیست که فارغ‌التحصیلان کنونی در طرح جامع شبکه مهندسی مدیریت شوند، تا دو هزار شرکت با استقرار در عرصه‌های کشاورزی بتوانند در عرصه کشاورزی آموخته‌های خود را به طور عملی پیاده کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: تخصیص آب و زمین‌های مستعد جدید کشاورزی و مجوز واحدهای جدید تولیدی از طریق قوانین جدید می‌تواند از هدر رفتن استعدادهای منابع انسانی در این بخش جلوگیری کند.