بهسازی معابر شمال تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک اعلام کرد؛ یک میلیون و ۳۰۰هزار متر مربع از شبکه معابر شمال تهران با هزینه‌ای بالغ بر ۴۹میلیارد ریال مرمت، لکه‌گیری و روکش اساسی آسفالت شد. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، یوسف متقی اظهار داشت: از ابتدا تا پایان دی ماه سال جاری ۸۲۶هزار متر مربع از معابر با پخش ۹۱هزار تن روکش اساسی و ۲۳۳هزار متر مربع از معابر با ۵۱هزار تن آسفالت مرمت و لکه‌گیری و در طرح جهادی ۱۳۷ در مهر ماه نیز، ۳۰۰هزار متر مربع از معابر با استفاده از ۴۰ هزارتن آسفالت بهسازی شد.

وی افزود: هم‌سطح سازی خیابان‌ها با لکه گیری چاله‌ها و مرمت نوارهای حفاری و سپس روکش اساسی برای خیابان‌های اصلی و شریانی درجه یک، از جمله اقداماتی است که در اولویت طرح‌های عمرانی منطقه قرار دارد.

متقی در ادامه گفت: در حال حاضر خیابان‌های شهید باهنر، وطن پور، برادران واعظی، موسیوند، سرتیپ سعیدی، دژم جو، جعفرآباد، شهرک‌های نفت و اقتدار از جمله موارد آسفالت شده در طرح جهادی و خیابان‌های ولیعصر(ع)، باغ لارک، بلوار ۳۵ متری شهید اندرزگو از جمله محل‌های آسفالت شده در خارج از طرح بوده است. معاون فنی و عمرانی منطقه با اشاره به تخریب سریع آسفالت در این منطقه اظهار داشت: موقعیت سردسیر شمیرانات، وجود بافت کوچه باغی و پرشیب، بالا بودن سطح آب، تردد زیاد وسایل نقلیه سنگین جهت ساخت و ساز و افزایش طرح‌های توسعه شرکت‌های حفاری مانند آب، گاز، مخابرات و... از جمله عواملی است که منجر به فرسایش، تخریب و غیر هم‌سطح شدن آسفالت معابر در منطقه یک می‌شود.