وزیر راه و ترابری باید با حضور در صحن علنی مجلس، پاسخگوی عدم تحقق وعده افتتاح آزاد راه زنجان- تبریز باشد. اکبر اعلمی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌‏وگو با ایلنا، با بیان این مطلب، گفت: سال گذشته وزیر راه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، قول داد که آزاد راه زنجان- تبریز تا اواسط سال ۸۵ مورد بهره‌‏برداری قرار گیرد، ولی هم اکنون، با وجود این که ماه‌‏های پایانی سال ۸۵ را سپری می‌‏کنیم، شاهد خلف وعده‌‏های وزیر راه هستیم.

وی، با اشاره به عدم ضرورت حضور رییس جمهور برای افتتاح رسمی این آزاد راه، تصریح‌‏کرد: در ماه‌‏های اخیر شاهد بوده‌‏ایم که این آزادراه با وجود پایان کار ساخت، به دلیل آنچه مشغله زیاد رییس جمهور اعلام شده، به بهره‌‏برداری نمی‌‏رسد و همواره به همین دلیل افتتاح آن را به آینده موکول کرده‌‏اند.

وی، با بیان این که عملیات اجرایی ساخت این آزاد راه از ۱۱ سال پیش و در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی آغاز شده، چه ضرورتی دارد حتما احمدی‌نژاد، آن را افتتاح کنند، گفت: اگر آقای رییس جمهور مشغله دارند؛ چرا مردم باید تاوان مشغله ایشان را پرداخت کنند و شاهد از دست دادن جان عزیزان خود باشند؟ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اعلام طرح مجدد سوال از وزیر راه در خصوص خلف وعده افتتاح آزاد راه زنجان- تبریز، افزود: چندی پیش این سوالات را تنظیم کرده و وزیر راه را جهت پاسخگویی به صحن علنی مجلس فراخواندم و از وی خواستم که در مورد عدم تحقق وعده‌‏ای که سال گذشته در همین صحن داده بود، توضیح دهد.

اعلمی خاطر نشان‌‏کرد: امیدواریم پیش از طرح سوالم در کمیسیون عمران شاهد افتتاح این آزاد راه باشیم. آزاد راه زنجان- تبریز، با حضور وزیر راه هم می‌‏تواند به بهره‌‏برداری برسد.