برای نخستین‌‏بار در کشور بانک مسکن استان سمنان با هماهنگی بنیاد مسکن شاهرود، در دهستان سوداغنی که حدود ۲۰۰ کیلومتر از مرکز شهرستان شاهرود فاصله دارد حضور یافته و قرارداد مشارکت ساخت را با متقاضیان طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی این مناطق منعقد کرده است. علی ملکی، مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان، در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام مطلب فوق گفت: همزمان با ایام دهه فجر و در راستای تکریم ارباب رجوع و خدمت‌‏رسانی به روستاییان و اقشار محروم جامعه، بانک مسکن شعبه میدان امام شهرستان شاهرود تسهیلات مربوط به طرح ویژه بهسازی مسکن را در محل دهستان سوداغنی به روستاییان پرداخت کرد.

ملکی در ادامه افزود: همزمان با این طرح و با حضور جمعی از مدیران شعب بانک مسکن، فرماندار شاهرود، امام جمعه شهرستان شاهرود و تعدادی از مسوولان شهرستان شاهرود طرح احداث ۲۴۰۰ واحد مسکونی شهرهای زیر ۱۲‌هزار نفر و روستاها آغاز شد.

وی همچنین با بیان این‌‏که طرح ویژه بهسازی ۲۵هزار مسکن روستایی کم دوام یا بی‌‏دوام استان سمنان طی دو برنامه ۵ ساله با مدیریت و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، اعلام کرد: در مرحله اول طرح، بنیاد مسکن استان سمنان با ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی از محل اعتبارات سال ۸۴ مقام دوم کشوری را از نظر کمی و کیفی دارد.

وی هدف از اجرای این طرح‌‏ها را افزایش مقاومت ساختمان‌‏ها در برابر حوادث طبیعی با حفظ جنبه زیباشناسانه روستا دانست و تاکید کرد: ساکنان شهرهای زیر ۱۲هزار نفر استان می‌‏توانند با دریافت تسهیلات بانکی کم بهره ۵۷ میلیون ریال با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله اقدام به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود نمایند.

ملکی، در ادامه به هماهنگی با ۸ بانک دولتی استان سمنان جهت اعطای تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای مرحله دوم طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در صورتی که برخی از متقاضیان فاقد سند مالکیت یا تضمین مورد قبول بانک عامل باشند، بانک‌‏ها با تضمین نقدی زنجیره‌‏ای تسهیلات را پرداخت می‌‏نمایند.