فعلا خانه نخرید!

مهدی موذن معتقد است که با کاهش ۱۰‌درصدی قیمت مسکن در سطح شهر تهران، قیمت‌های فعلی مسکن مندرج در برخی جراید کاذب است و هیچ پشتوانه‌ای هم ندارد. رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درمورد روند کاهشی قیمت مسکن تا پایان سال افزود:‌ استقبال نکردن مردم از خرید مسکن با قیمت‌های کاذب فعلی و در نتیجه کاهش تقاضا یکی از دلایل عمده کاهش قیمت مسکن طی هفته‌های اخیر بوده و این روند تا پایان سال همچنان ادامه خواهد داشت.

مهدی موذن با اشاره به کاهش ۱۰‌درصدی قیمت مسکن طی هفته‌های اخیر، ‌تصریح کرد:‌ هم‌اکنون روند کاهشی قیمت مسکن در بازار به تدریج و به آرامی در جهت تعدیل قیمت مسکن آغاز شده است.

وی با انتقاد از درج قیمت‌های کاذب و خیالی در صفحات برخی جراید و روزنامه‌ها،‌ گفت: متاسفانه هرروز شاهد تبلیغ قیمت‌هایی برای مسکن و زمین در سطح شهر تهران در برخی روزنامه‌ها هستیم که هیچ پشتوانه‌ا ی ندارد و معلوم نیست چنین قیمتی اصلا واقعی است یا خیر؟ به طور مثال قیمت هر متر واحد مسکونی در مناطق جردن و ظفر که درگذشته بیش از دو میلیون تومان بود،‌ ۵/۱‌میلیون تومان و درمنطقه سعادت آباد که قیمت‌ها کمتر از دو‌میلیون تومان است،‌ ۵/۲‌میلیون تومان اعلام می‌شود!!

به گفته موذن، آیا تبلیغ قیمت‌های کاذب مسکن در برخی روزنامه‌ها کمک به خانه‌دار شدن مردم است یا تبلیغی برای آن روزنامه‌ها؟‌

وی خواستار اتخاذ راهکارهای کارآمد از سوی مسوولان برای جلوگیری از جریاناتی که به افزایش قیمت مسکن دامن می‌زنند، شد و تصریح کرد:‌ دولت باید برای کنترل بحران مسکن جلوی چاپ برخی قیمت‌های کاذب مسکن را درروزنامه‌ها بگیرد.

موذن با تاکید بر اجرای وعده‌های داده شده از سوی دولت برای بخش مسکن در سال آینده، ‌گفت:‌ درصورت اجرای وعده‌های داده شده از سوی دولت در بودجه سال ۸۶ (‌طرح جامع مسکن، ‌ارائه زمین رایگان به‌سازندگان و حمایت از انبوه‌سازان در سال آینده) ‌قطعا روند کاهشی قیمت مسکن در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی آیا مردم برای خرید مسکن اقدام کنند یا نه،‌ گفت: ‌با توجه به این که عدم استقبال و کاهش تقاضا برای خرید مسکن با قیمت‌های کاذب یکی از دلایل کاهش ۱۰‌درصدی قیمت مسکن بوده لذا بهتر است این شوک منفی به بازار بیشتر وارد شود و مردم در صورت عدم نیاز فوری تامل کرده و فعلا خرید نکنند.