شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران -مپسا- در واکنش به جوابیه دوم شرکت عمران شهر جدید پرند که روز گذشته در این صفحه منتشر شد، جوابیه سومی را به دفتر روزنامه ارسال کرد.

جوابیه‌های پی‌درپی بین «مپسا» و «پرند» بعد از آن شروع شد که موضوع صنعتی‌سازی ۶ هزار واحدمسکونی در شهر جدید پرند و نحوه ساخت و افتتاح این واحدها در رسانه‌ها مطرح شد. «پرند» می‌گوید: صنعتی‌سازی موفق عمل نکرده است.

«مپسا» اما معتقد است: مسیری که قرار بود در پرند برای پشتیبانی و حمایت از صنعتی‌سازها برقرار شود، به جاده خاکی تبدیل شد.

در زیر متن جوابیه «مپسا» به آخرین جوابیه «پرند» که دیروز منتشر شد، آمده است:

با توجه به اینکه تهیه جوابیه‌ها از وقت مدیران ارشد عمران پرند که می‌بایست صرف آبادانی و احیای فضاهای فرهنگی، رفاهی و تجاری شهر پرند شود، می‌کاهد و با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در این سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی مسموم کردن فضای صنعتی‌سازی که یک طرح ملی و انقلابی است مانعی جهت پیشبرد این مهم می‌باشد. امیدواریم این جوابیه به عنوان حسن ختام از طرف روابط عمومی مپسا و دعوت به تعامل مجموعه‌های خدوم انقلاب جهت سرویس‌دهی هر چه بهتر به مردم فهیم کشورمان باشد.

موضوع چاپ شده قبلی در خصوص تلقی مدیران عمران پرند از شرح وظایف و رسالت ایدرو در ورود به صنعتی‌سازی است که می‌بایست با تلاش کلیه مدیران محقق گردد تا هزینه‌های صرف شده از بیت‌المال از بین نرود.

واقعیتی که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند و بعید است مدیرعامل شهر جدید پرند نیز لااقل به این یک موضوع تردید وارد کنند، این است که پروژه ۱۱۰۰ واحدی مپسا در فاز ۳ پرند اولین پروژه‌ای بود که در قالب مسکن مهر به افتتاح و بهره‌برداری رسید که این دلیل محکمی به زودبازده بودن پروژه‌های صنعتی‌سازی می‌تواند باشد که جز حدود ۶ واحد همگی بحمدالله از نوع ساخت‌وسازها راضی می‌باشند که این نشان از موفقیت فرهنگ صنعتی‌سازی است که قاعدتا باید خوشایند مدیران محترم پرند نیز باشد و ۳۰ واحد اجرا شده در حد فونداسیون نیز توسط یک شرکت سازنده رها شده که در محاکم در دست پیگیری قانونی می‌باشد. در مورد افزایش قیمت تمام شده، افزایش قیمتی نسبت به شیوه‌نامه مسکن در واحدها مدنظر نیست. در واحدهایی که اضافه بر قرارداد آیتم‌هایی انجام داده‌اند مانند نقاشی، گاز و... قیمت‌ها قطعی شده و آماده تحویل واحد می‌باشیم.

درخصوص محوطه‌سازی چون طرح به‌صورت EPC (طرح و ساخت) مطرح بوده و هزینه اعلام شده در قبل به ازای هر واحد ۲ میلیون تومان اعلام شده و این کار در قیاس با موارد مشابهی که در پرند با مجوز سرانه هر واحد ۳ میلیون تومان انجام می‌شده غیرممکن بود و به‌رغم تلاش شرکت مپسا بر متقاعد کردن پیمانکاران تاکنون موفق به انجام آن نشده و حسب‌الامر وزیر محترم راه و شهرسازی مقرر شد با همکاری مدیران محترم پرند این کار سریع‌تر اجرایی گردد. به نظر شرکت مپسا جشن صنعتی‌سازی جزو افتخارات کشور خواهد بود.

در خاتمه با عنایت به همزمانی با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، وصیت مولی‌المتقین به ایشان ضروری است که فرمودند:

اوصیکم به تقوی‌الله و نظم امرکم (سفارش می‌کنم همه شما را به تقوا و نظم در امور)

«والسلام علی من تبع الهدی»

روابط عمومی مپسا