نظر دولت به پرند برای پایتخت‌اداری

مذاکره برای احداث اولین بیمارستان در پرند؛ بهره‌برداری ۲ سال دیگر

گروه مسکن: مدیر عامل شهر جدید پرند می‌گوید: در برنامه‌های دولت شهر پرند به عنوان پایتخت اداری کشور مطرح شده است.

سعید صابونی با اشاره به اینکه پرند در حد فاصل سه مرکز ملی تبادل کالا و مسافر کشور و سه مثلث تهران -کرج - پرند قرار دارد و در مجاورت آن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز قرار دارد، از بحث و بررسی در دولت برای تبدیل پرند به پایتخت‌اداری خبر می‌دهد. مدیر عامل شهر پرند همچنین در یک‌ برنامه زنده رادیویی در خصوص راه‌اندازی مترو شهر پرند اظهار کرد: از جمله پروژه‌های مهم شهر جدید پرند، طرح مترو پرند تهران به طول ۵۰ کیلومتر است که این پروژه، شمال تهران یعنی میدان تجریش را از طریق خط یک متروی تهران به ایستگاه شاهد و در امتداد اتوبان تهران قم و فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر جدید پرند متصل می‌کند؛ احداث این مسیر ۵۰ کیلومتری به ۳ قطعه تقسیم شده که قطعه سوم به طول ۱۸ کیلومتر به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و مجری آن شرکت عمران شهر جدید پرند تعیین شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ساخت قطعه سوم مترو پرند که جزو تعهدات شرکت عمران شهر پرند است هم اکنون مراحل پایانی ساخت آن را پشت سر می‌گذاریم و در همین برنامه به مردم شهر پرند این نوید را می‌دهم که تا پایان تیرماه سال‌جاری به غیر از پل روگذر اتوبان تهران ساوه ساخت ۱۸ کیلومتر از مترو پرند کامل و تحویل مترو تهران شود همچنین پل روگذر روی اتوبان تهران - ساوه نیز تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسد.

صابونی افزود: در همین راستا یک مکاتبه‌ای نیز با مترو تهران در خصوص ریل گذاری انجام دادیم که از شهر جدید پرند شروع شود بنابراین امید است هر چه سریع‌تر بتوانیم این ۱۸ کیلومتر را به اتمام برسانیم و تحویل مترو تهران دهیم.

مدیر عامل شهر پرند از خدمات درمانی ارائه شده توسط درمانگاه شبانه‌روزی در فاز ۲ شهر پرند خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت سرازیر شده به شهر پرند اهتمام داریم تا هرچه سریعتر امکانات درمانی این شهر راه اندازی شود در همین خصوص درمانگاه دیگری را اخیرا فراخوان کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص تاسیس بیمارستان در صدد هستیم تا با سیاست‌های شرکت عمران شهر پرند زمین را در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دهیم و تاکید بر آن خواهیم داشت تا متولی ساخت بیمارستان، ظرف مدت زمان ۲ سال آن را به بهره برداری برساند.