400 میلیارد تومان از فروش بنزین به شهرداری تهران می‌رسد

گروه مسکن- شهرداری تهران امسال بابت افزایش قیمت بنزین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد به دست می‌آورد. به گزارش دنیای اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهردار تهران در جمع خبرنگاران از محاسبه سهم شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت بر اساس افزایش قیمت‌ها خبر داد و گفت: به این ترتیب پس از تصویب نهایی از سوی قانونگذار، درآمد شهرداری‌ها از این منبع درآمدی با احتساب میانگین بنزین ۴۰۰ تا ۷۰۰ تومانی محاسبه می‌شود. به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس قانون مصوب مجلس سالانه ۱۰ درصد از عوارض سوخت در کشور به شهرداری‌ها می‌رسد، اما تاکنون این سهم بر اساس بنزین ۱۰۰ تومانی محاسبه می‌شد. به همین دلیل امسال شهرداری تهران با اشاره به افزایش قیمت سوخت خواستار محاسبه این مقدار بر اساس بنزین ۴۰۰ یا ۷۰۰ تومانی شده است.

به گفته سید مناف سیدهاشمی، این قانون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تمام شهرداری‌ها عواید خواهد داشت که سهم تهران در این میان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

لایحه درآمدی برای شهرداری

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری تهران روز گذشته در تشریح وضعیت بودجه و درآمدهای مدیریت شهری تهران در سال ۹۰ با بیان اینکه درآمدهای واقعی شهرداری تهران امسال بیشتر از سال گذشته خواهد بود، به خبرنگاران گفت: در دو ماه ابتدایی سال ۸۰ درصد درآمدهای نقدی و ۷۵ درصد درآمدهای غیرنقدی پیش‌بینی شده برای ۲ ماه، محقق شد.

هاشمی‌ گفت: در نیمه دوم امسال پس از برآورد سهم تهران از محل کمک‌های دولت بابت نقدی کردن یارانه‌ها لایحه درآمدی را به شورای شهر تقدیم می‌کنیم و در صورت محقق نشدن این کمک‌ها هزینه ارائه خدمات را افزایش می‌دهیم. معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری تهران همچنین از افزایش حدود ۲ برابری تعداد دفاتر خدمات الکترونیک شهر خبر داد و گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۰ تعداد این دفاتر به ۱۲۰ واحد خواهد رسید.