گروه مسکن- نیمه‌های سال گذشته که صنعتی‌سازی مسکن در شهر جدید پرند با اجرای پروژه ۱۱۰۰ واحد مسکونی‌مهر قوت گرفت، مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان با اعلام نظر نسبت به برخی تکنولوژی‌های بکار رفته در این پروژه، نواقصی را در برخی ساخت‌وسازهای آن مطرح کرد. مرکز تحقیقات مسکن نهاد مرجع در وزارت مسکن برای صدور تاییدیه‌فنی پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود و پارسال که صنعتی‌سازی مسکن به اجرا درآمد، ماموریت تایید سیستم‌های صنعتی‌سازی به این مرکز سپرده‌ شد. در طول یک‌سال اخیر برخی از روش‌های صنعتی‌سازی موفق به دریافت تاییدیه فنی شدند، اما برخی روش‌ها نیز با اما و اگر روبه‌رو شد. مرکز تحقیقات مسکن بعد از بازدید از پروژه پایلوت صنعتی‌سازی مسکن در شهر جدید پرند اعلام کرد برخی از ساخت‌وسازها در این منطقه با توجه به لرزه‌خیز بودن شهر پرند، مناسب نیست و باید اصلاح شود.

اما در حال حاضر که واحدهای مسکونی‌مهر در این پروژه به مرحله تحویل به متقاضیان نزدیک می‌شود، مرکز تحقیقات مسکن نظر نهایی خود را اعلام نکرده است.

متقاضیان مسکن ‌مهر انتظار دارند درباره خوب و بد بودن واحدهای مسکونی که برای آنها ساخته شده، به صورت رسمی و مستند اطلاع‌رسانی شود.