هنوز هیچ سند محضری برای انتقال این واحدها به اعضا صادر نشده است

گروه مسکن- گزارش چهارشنبه گذشته «دنیای‌اقتصاد» درباره وضعیت ۱۰۰۲ واحد مسکونی‌مهر در شهر جدید هشتگرد که مهرماه امسال با حضور مسوولان ارشد دولت افتتاح شده بود، باعث شد برخی مسوولان در وزارت‌مسکن با دفاع از عملکردشان در این پروژه، علت خالی بودن این واحدها را اعلام کنند. «دنیای‌اقتصاد» در گزارش خود از خالی بودن ۹۹۸ واحد مسکونی در پروژه ۱۰۰۲ واحدی خبر داده بود، در حالی‌که طی این چند روز تعداد ساکنان از ۴ خانوار به ۱۰ خانوار افزایش پیدا کرده است.

یک مسوول پیگیری پروژه‌های مسکن‌مهر در وزارت مسکن روز گذشته درباره این پروژه به «دنیای‌اقتصاد» گفت: تاکنون ۹۰۰ کلید این واحدها به متقاضیان و اعضای تعاونی‌ها تحویل شده است و مابقی نیز در حال تحویل است؛ اما اینکه چرا هنوز اعضا وارد خانه‌هایشان نشده‌اند به دو دلیل است، دلیل اول این است که این افراد منتظر هستند قراردادهای اجاره‌شان در تهران به انتها برسد و دلیل دوم نیز فصل مدرسه و عدم امکان نقل و انتقال خانوارهای دارای فرزند است.

همچنین یک مسوول دیگر مسکن‌مهر به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: خدمات روبنایی همچون احداث میوه‌فروشی، سوپرمارکت، نانوایی و واحدهای تجاری محله‌ای در اطراف پروژه ۱۰۰۲ واحدی به اتمام رسیده و در مرحله تحویل است که با شروع به‌کار این واحدها و نقل و انتقال اعضا، ساکنان مشکلی به لحاظ خدمات نخواهند داشت.

اما نتایج پیگیری‌های «دنیای‌اقتصاد» درباره این پروژه که اولین سری مسکن‌مهر تحویلی محسوب می‌شود مشخص کرد که طی ۴ ماهی که از زمان افتتاح این ۱۰۰۲ واحد می‌گذرد حتی یک سند محضری - سند تک‌برگی- از سوی اداره ثبت برای این واحدها صادر نشده است.

این در حالی است که وزارت‌مسکن صورت مجلس تفکیکی واحدها را تهیه و برای صدور سند به اداره ثبت تحویل داده است.

وزارت مسکن همچنین با هر یک از کسانی که کلید واحدها را تحویل گرفته‌اند، قرارداد اجاره ۹۹ساله را امضا کرده است و از طرف این وزارتخانه تقریبا همه کارها و اقدامات انجام شده است.