وزارت مسکن: امیدواریم مساله جدی آب و برق به نتیجه برسد

گروه مسکن- وزارت مسکن در پاسخ به گزارش دنیای‌اقتصاد با عنوان «حذف پایتخت مسکن‌مهر از دور جدید ساخت‌وسازهای ۹۹ساله» اعلام کرد: اتخاذ تصمیم برای عدم ساخت مسکن‌مهر در سال ۹۰ [در شهر جدید پرند] صرفا از منظر تامین منابع آب و برق نبوده است. در این واکنش رسمی همچنین اظهار امیدواری شده است: مساله جدی آب و برق برای شهرهای جدید به نتیجه برسد. دنیای‌اقتصاد در گزارش مستند خود به نقل از یک مقام وزارت مسکن نوشته بود: شهر جدید پرند از سهمیه جدید ساخت مسکن‌مهر در سال آینده حذف شده است که بخشی از این تصمیم جدید به‌خاطر مشکلات خدمات‌ زیربنایی است. متن جوابیه وزارت مسکن به این گزارش را در زیر بخوانید:

احتراما، پیرو درج مطلبی با عنوان «حذف پایتخت مسکن مهر از دور جدید ساخت و سازهای ۹۹ ساله» در تاریخ ۱۱/۸/۸۹ در آن روزنامه، جوابیه ذیل ارسال می‌گردد، خواهشمند است نسبت به درج آن اقدام لازم را مبذول فرمایید.

برنامه‌ریزی احداث مسکن مهر در شهرهای جدید برای سال ۱۳۹۰ با توجه و عنایت به تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده برای سال ۸۹ و پیش‌بینی متقاضیان سال ۱۳۹۰ و براساس توزیع و پراکنش جمعیتی توزیع انجام شده است. البته امری بدیهی است که در ایجاد و توسعه شهرهای جدید تامین، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و مخابرات و ارتباطات حمل و نقلی به خصوص جاده‌ای و ریلی از جایگاه ویژه‌ای برای تصمیم‌گیری برخوردار بوده ولیکن اتخاذ تصمیم برای عدم ساخت مسکن مهر در سال ۱۳۹۰ صرفا از منظر تامین منابع آب و برق نبوده و این تصمیم مبتنی بر اصول توسعه شهری شهرهای جدید و مبتنی بر تحلیل‌های آماری می‌باشد. البته در صورتی که برای دور بعدی فراخوان این پارامترها و نیازها تغییر جدی یابد طبیعتا بازنگری در این موضوع نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که با مبادله تفاهم‌نامه‌ فی ما بین وزارت مسکن و شهرسازی و نیرو و همین طور مساعدت استانداری‌های مرتبط با شهرهای جدید امید است تا مساله جدی آب و برق برای شهرهای جدید به نتیجه برسد.