گروه مسکن- گزارشی که روز گذشته در این صفحه با عنوان «بلاتکلیفی تعاونی‌ها در مسکن مهر» به چاپ رسید و در آن در گفت‌وگو با مهندس محمد عسگری مدیر تعاونی‌های مسکن مهر به مشکلات تعاونی‌ها از لحاظ نحوه واگذاری واحدهای مسکونی مهر و بی‌اطلاعی اعضا از این رویه پرداخته شد، باعث شد که چند تن از اعضای تعاونی‌های مسکن مهر در تماس با روزنامه دنیای اقتصاد از وزیر مسکن درخواست کنند که نسبت به رفع این معضل اقدامی عاجل انجام دهد. به گزارش دنیای اقتصاد از زمانی که ساخت مسکن مهر به انبوه‌سازان سپرده شده است، اعضای تعاونی‌های مسکن مهر کوچک‌ترین اطلاعی از واحدهایی که قرار است برای آنها ساخته شوند ندارند وهمین امر نارضایتی آنها را به دنبال داشته است.

یک عضو تعاونی مسکن مهر آزاد در این زمینه به دنیای اقتصاد گفت :از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۷ میلیون تومان به حساب تعاونی واریز کرده‌ام، اما کوچک‌ترین اطلاعی از ملکی که تحت عنوان مسکن مهر قرار است ساخته شود، ندارم. وی افزود :این واقعا جای سوال است که تعاونی‌هایی که در اخذ وجه از اعضا عجله می‌کنند، چرا هیچ تعهدی در ارائه اطلاعات مربوطه در این زمینه به متقاضیان مسکن مهر ندارند.

علاوه براین یکی دیگر از اعضای تعاونی مسکن مهر کارگری نیز در گفت و گو با دنیای اقتصاد مسوولان مربوطه را در برابر این سوال قرار داد که چرا اوضاع مسکن مهر در تهران با وجود اینکه مشکل مسکن در آن در مقایسه با دیگر شهرهای کشور حادتر است، آنچنان که باید رشد نکرده است.

این متقاضی مسکن مهر با اظهار تاسف از مشخص نبودن جانمایی تعاونی‌های مسکن مهر تاکید کرد: کند شدن ساخت و سازهای مسکن ۹۹ ساله باعث ناامیدی بسیاری از اعضا شده است. وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که متولیان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

همچنین یکی دیگر از اعضای تعاونی مسکن مهر کارمندی نیز تاکید کرد: بی‌صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم که در مقابل این همه سرگردانی که برای اعضای تعاونی مسکن مهر ایجاد شده است متولیان چه پاسخی دارند.

به گزارش دنیای اقتصاد، درخواست تعاونی‌های مسکن مهر از وزیر مسکن این است که نحوه واگذاری واحدهایی که توسط انبوه‌سازان در حال ساخت است را مشخص کند.

اعضا تعاونی‌ها همچنین توقع دارند درباره پروژه‌ای که ماه‌هاست بابت آن پول واریز کرده‌اند اطلاع‌رسانی کاملی صورت بگیرد.