رفتار غیرحرفه‌ای برخی سایت‌ها در استفاده از نبض‌بازار

گروه مسکن- گزارشی که هر روز در این ستون تحت عنوان نبض‌بازار درباره آخرین تحولات و نوسانات قیمت خرید و اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران منتشر می‌شود، به‌صورت روزانه و مرتب توسط چند سایت خبری منعکس

می‌شود. «تازگی قیمت‌ها» و «تحلیل‌های کارشناسی درباره اتفاقاتی که در طول هفته در بازار مسکن اتفاق می‌افتد» دو ویژگی محوری در گزارش‌های نبض‌بازار دنیا‌ی‌اقتصاد است که خوانندگان روزنامه و همچنین سایت‌های خبری به‌خاطر علاقه زیادی که به تعقیب روند بازار مسکن دارند، این ستون را برگزیده‌اند و محتوای داخل آن را دنبال می‌کنند.

خوانندگان ستون نبض‌بازار در سایت‌های خبری به‌واسطه امکانی که در این سایت‌ها برای ثبت نظرات وجود دارد، بلافاصله اقدام به ارائه نظر و تحلیل‌های اقتصادی جالب و دقیق درباره محتوای گزارش می‌کنند که این نشان از اهمیت این ستون برای مردم و بازتاب آنچه خبرنگاران گروه مسکن دنیای‌اقتصاد درباره روند بازار، تحقیق و منتشر می‌کنند، دارد.

اما متاسفانه تعدادی معدود از همین سایت‌های خبری در برداشت مطالب از ستون نبض‌بازار، از عمل حرفه‌ای دور شده و این گزارش‌ها را بدون ذکر منبع، منتشر می‌کنند.

فارغ از ابهامی که در این برخورد رسانه‌ای وجود دارد، به نظر می‌رسد این سایت‌های معدود اگر منبع اصلی گزارش‌های مربوط به قیمت مسکن - مطالب دنیای‌اقتصاد- را در انتهای گزارش ثبت کنند، بیشتر از قبل خواننده پیدا خواهند کرد.