گروه مسکن - مهدیس فرقانی : واحدهای مسکونی 70 متری در اکثر مناطق تهران معمولا با بیشترین حجم تقاضا روبه‌رو است، زیرا یکی از امتیازات پرطرفدار بودن این واحدها ، 2 خوابه بودن آنها است.

اظهارات برخی از مشاوران املاک فعال در مناطق غربی تهران نیز بیانگر این مساله است که بیشتر خریداران به دنبال واحدهای ۷۰ متر مربعی هستند؛ اما با این تفاسیر میزان و نوع عرضه پاسخگوی این حجم تقاضا نیست. در منطقه پونک یکی از مشاوران املاک فعال در این محدوده درباره وضعیت بازار معاملات واحدهای ۷۰ متری به دنیای اقتصاد اظهار کرد: در حالی‌که نزدیک به ۷۰ درصد از خریداران به دنبال خرید واحدهای ۷۰ متری هستند؛ اما در حال حاضر بازار جوابگوی این میزان تقاضا نیست، زیرا اکثر مشتریان قصد خرید واحدهای ۴ تا ۵ سال ساخت را دارند تا متناسب با عمر بنا نرخ فروش واحدها با افت مواجه شود؛ اما بیشتر واحدهای عرضه شده به بازار این منطقه نوساز با قیمت‌های بالا هستند. دانیال در ادامه افزود : از سوی دیگر مدت کوتاهی است که مالکان واحدهای این چنینی که همواره بیشتر مواقع از استقبال خوبی برخوردار بوده، حالا دست از فروش کشیده‌اند و قصد دارند برای مدتی نظاره گر وضعیت بازار باشند تا وضعیت قیمت‌های جدید با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص شود.
هم‌اکنون قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در منطقه پونک بین یک میلیون و 850 هزار تا 2 میلیون و 500 هزار تومان از سوی مالکان پیشنهاد می‌شود و از طرف دیگر بیشتر خریداران به دنبال واحدهای 70 تا 100 متری، 2 خوابه 4 تا 5 سال ساخت هستند.
نادری یکی از بنگاهداران واقع در منطقه سعادت آّباد در رابطه با این مساله عنوان کرد : تقریبا ۵۰ درصد از مشتریان در بازار مسکن تصمیم به خرید واحدهای ۷۰ متری دارند، اما موضوعی که مانع خرید آنها می‌شود، اعلام قیمت‌های سنگین برای فروش این واحدها است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این روزها بازار شاهد کمبود عرضه واحدهای فروشی است، چراکه اغلب فروشندگان از تصمیم خود منصرف شده‌اند و ترجیح می‌دهند برای مدتی واحدهای خود را برای فروش به بازار عرضه نکنند، در صورتی که بسیاری از خریداران بسیار قاطعانه قصد خرید هر چه زودتر را دارند. در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در منطقه سعادت آباد بین 3 میلیون و 200 هزار تا 3 میلیون و 500 هزار تومان تعیین می‌شود. این مشاور املاک تصریح کرد: قیمت‌های مذکور مختص واحدهایی است که از بهترین مصالح ساختمانی و نقشه برخوردار هستند و همچنین عاری از هر عیب و ایرادی می‌باشند، اما شواهد در بازار مسکن سعادت آباد نشان می‌دهد آنهایی که قصد خرید واحدهای 2 خواب را دارند با بودجه‌ای حدود 200 تا 250 میلیون تومان پا به بازار می‌گذارند، البته با توجه به میزان بودجه خریداران و نرخ‌های پیشنهادی فروش مشخص است که متقاضیان قادر به خرید واحدهای چند سال ساخت هستند.