برندگان دهمین دوره جایزه معمار معرفی شدند

نمای ساختمان محلات

گروه مسکن- دهمین دوره جایزه معمار با عنوان معمار ۸۹، با معرفی برندگان رتبه‌های اول تا سوم به کار خود پایان داد. بــه گـــزارش دنیای‌اقتصاد، در مراسمی‌که به مناسبت دهمین سال برگزاری جایزه معمار در محل باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد، برندگان جایزه معمار ۸۹ معرفی شدند. براساس بیانیه هیات داوران دهمین دوره جایزه معمار در بخش ساختمان‌های مسکونی برندگان به شرح زیر می‌باشند: رامین مهدی‌زاده با پروژه «آپارتمان شماره ۱ محلات» رتبه اول، احسان حسینی و الهام گرامی‌زاده با پروژه «خانه بیدآباد» رتبه دوم و رضا نجفیان و رضا مفاخر با پروژه «آپارتمان شماره ۱۷» رتبه سوم.

همچنین هیات داوران در بخش ساختمان‌های مسکونی از حامد بدری احمدی برای بازسازی خانه‌ای در زنجان و سارا کلانتری، حمیدرضا رزم‌آریا و رضا صیادیان برای ساختمان مسکونی دستور با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آورد.

هیات داوران جایزه معمار ۸۹ طرح‌های برگزیده گروه ساختمان‌های عمومی‌را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

علی سوداگران و نازنین کازرونیان را برای پروژه «موزه سازه‌های آبی فارس» رتبه اول، لیدا الماسیان و شاهین حیدری برای «سلف سرویس دانشگاه سیستان و بلوچستان» رتبه دوم و فرخ زنوزی، نریمان پیراسته بروجنی و محمد عرب برای «تبدیل یک خانه مخروبه به دفتر مشاور باوند» رتبه سوم.

در بخش بناهای عمومی، هیات داوران محمد مجیدی را برای «ساختمان فرو آلیاژ»، محمدرضا خوشفکاری و فواد مصطفوی شهاب را برای «موزه خاطرات تهران» و محمدرضا قانعی و مازیار مومنی را برای «تالار آبی آبسار» شایسته تقدیر دانست.

بنابر این گزارش، نفرات اول هر بخش علاوه بر لوح یادبود مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند. برندگان رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی را از آن خود کردند. جایزه معمار همه ساله توسط مجله معمار و با حمایت مالی شرکت سوپرپایپ برگزار می‌شود.