توافق با ارتش برای خروج همه پادگان‌ها از تهران
مینا یوسفی- شهردار تهران با اعلام آغاز عملیات تغییر کاربری پادگان قلعه مرغی، از خروج تمام پادگان‌های نظامی از پایتخت خبر داد و گفت: برای خروج تمام پادگان‌ها از تهران با ارتش توافق کرده‌ایم.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، محمدباقر قالیباف دیروز در مراسم کلنگ‌زنی ساخت دریاچه پارک چیتگر، تاکید کرد: ‌امروز پادگانی در شهر تهران نداریم که در مورد آن بین شهرداری و نیروهای مسلح توافقی صورت نگرفته باشد و ‌هم اکنون پادگان‌های «قلعه مرغی» و« جی» که زمین آنها مورد نیاز شهر هستند، تحویل گرفته شده است.
شهردار تهران این اظهارات را در پاسخ به سوالی در مورد علت تاخیر در تصرف و تغییر کاربری پادگان قلعه مرغی بیان کرد و گفت: آغاز عملیات ساخت در این محدوده از شهر از آنجایی با تاخیر مواجه شده است که شهرداری تهران در تلاش برای آغاز کار پس از پایان کامل طراحی‌ها است.
وی همچنین در مورد موضوع بدهی ۲ میلیارد دلاری دولت به شهرداری تهران بابت بودجه مترو بر لزوم رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید در مقابل قانون مصوب تسلیم باشیم.
قالیباف افزود: ‌اگر قرار باشد قانونی وضع اما تفسیر عده‌ای مانع از اجرای آن شود، اولین خسارت را کسانی می‌بینند که قانون‌شکنی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این موضوع پیش از آنکه برای شهرداری موضوعیت داشته باشد، برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حقوق شهروندی موضوعیت دارد،‌ گفت: مجلس حتما پیگیری لازم را برای اجرای این قانون خواهد کرد.
بودجه مترو ابلاغ شد

به گزارش دنیای‌اقتصاد، این در حالی است که آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس درباره بدهی دولت به مترو تهران از ابلاغ بخشنامه اختصاص این مبلغ از سوی دولت به دستگاه‌های مربوطه خبر داد.
وی با اشاره به گزارش‌های موجود در مجلس گفت: دولت ابلاغ لازم را برای تخصیص اعتبارات انجام داده است و اگر در روند تخصیص مشکلی وجود داشته باشد، قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را پیگیری خواهند کرد.
رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که مصوبه مربوط به پرداخت اعتبارات حساب ذخیره ارزی، قانون و توسط مسوولان لازم‌الاجرا است، تاکید کرد باید این مساله کاملا قانونی پیگیری شود و برای جبران آن نمی‌توان مسیر دیگری را پیمود، چرا که طبق مصوبه، صرفا برداشت از حساب ذخیره ارزی مطرح شده است و در شرایط فعلی که حساب ذخیره ارزی اعتبار لازم را دارد، این پول باید در وجه مدیریت شهری از این حساب پرداخت شود.
علی اکبر آقایی تصریح کرد: اختصاص اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی به مترو تهران ارتباطی با بودجه سالانه ندارد و با توجه به قانون بودن آن، لازم‌الاجرا است و با گذشت زمان از اهمیت و الزام اجرای آن کسر نمی‌شود.
ساخت دریاچه ۶۶۰ میلیارد تومانی در پارک چیتگر
به گزارش دنیای‌‌اقتصاد، گفت‌وگوی شهردار تهران با خبرنگاران در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دریاچه مصنوعی پارک چیتگر انجام شد. در این مراسم محمد باقر قالیباف گفت: ‌بیش از سه سال در شهرداری روی این پروژه کار شد تا کار در زمان بندی مشخص پیش رود. وی با اشاره به اجرای این پروژه در منطقه 22، در عین حال گفت: اما تاثیر ساخت دریاچه در پارک چیتگر بر تمام شهر خواهد بود و امیدوارم در آرامش بخشیدن به مردم شهر نقش مثبتی را بازی کند.
شهردار تهران افزود: استقبال مردم از پروژه‌های اوقات فراغت، نشان‌دهنده نیاز شهر به این پروژه‌ها است. قالیباف اظهار امیدواری کرد: ظرف ۳۰ ماه این پروژه به اتمام برسد. به گفته شهردار تهران، شهرداری برای ساخت پروژه دریاچه چیتگر حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته و ۱۰ برابر همین رقم نیز هزینه تملک صورت گرفته است. وی همچنین در مورد نحوه تامین آب دریاچه پارک چیتگر گفت: ‌اجرای این پروژه به دلیل هماهنگی‌های لازم جهت میزان آب، ‌انتقال آب و غیره زمان می‌برد، ‌اما تمامی این مراحل و بررسی‌های فنی طی شده و از حدود شش کیلومتر کانال جهت انتقال آب نیز چهار کیلومتر آن در حال اجرایی شدن است و ‌هیچ مشکلی نیز در بحث فنی و حقوقی وجود نداشته، ضمن اینکه توافقات لازم با وزارت نیرو انجام شده است.
شهردار تهران همچنین اعلام کرد: آب لازم برای دریاچه مصنوعی چیتگر از طریق رودخانه کن تامین و منتقل خواهد شد.