گروه مسکن- مهدیس فرقانی: آمارهای موجود در رابطه با حجم معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در بنگاه‌های املاک واقع در مناطق غربی تهران بخصوص در منطقه 2 نشان دهنده این مساله است که بسیاری از متقاضیان در بازار مسکن تمایل به سکونت در دو محله سعادت‌آباد و شهرک غرب را دارند.

ستون نبض بازار، شنبه گذشته با اعلام نتایج یک تحقیق میدانی درباره استقبال متقاضیان مسکن از محله‌های مختلف منطقه ۲ نوشت: سعادت‌آباد و شهرک غرب پر طرفدارترین است. در ستون امروز دلایل این استقبال از زبان مشاوران املاک تشریح شده است.
بنا به گفته اکثر مشاوران املاک فعال در شهرک غرب و سعادت‌آباد این دو محله از نگاه مشتریان از مزایای بسیاری برخوردار است و به همین خاطر اکثر خریداران در بازار مسکن به این دو محله برای خرید روی می‌آورند.
یکی از فعالان بازار مسکن در محدوده سعادت آباد در این باره به دنیای اقتصاد گفت: محله سعادت‌آباد و شهرک غرب فقط به یک خیابان ختم نمی‌شود بلکه هر یک از این محله‌ها از شاهراه‌های اصلی و فرعی زیادی بهره‌مند هستند که به همین خاطر استقبال مشتریان از خرید واحدهای مسکونی در این منطقه بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.
دسترسی سریع به دیگر نقاط شهر
برومند در ادامه اظهار کرد: دسترسی آسان به تمام مناطق دیگر تهران یکی دیگر از امتیازات مهم سعادت‌آباد و شهرک غرب محسوب می‌شود، چراکه نزدیکی به اتوبان‌ها و بزرگراه‌هایی همچون نیایش، یادگار امام و چمران و از سوی دیگر اتصال این بزرگراه‌ها به دیگر اتوبان‌ها، دسترسی به شرق، جنوب و شمال تهران را برای ساکنان این منطقه آسان و سریع کرده است و این مساله باعث شده تا افراد ساکن در این محدوده غرب تهران از لحاظ رفت‌وآمد روزانه به دیگر مناطق، نگران اتلاف وقت خود در ترافیک و مسافت نباشند.
عدم ازدحام و شلوغی ساکنان
وی همچنین درباره یکی دیگر از امتیازاتی که باعث جذب خریداران در مناطق شهرک غرب و سعادت‌آباد می‌شود، به جمعیت ساکن در این دو محله اشاره کرد و گفت: همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد سعادت آباد و شهرک غرب از وسعت زیادی برخوردار هستند و به همین علت میزان جمعیت ساکن در این محله‌ها بیش از اندازه نیست و بیشتر خریداران عدم ازدحام و شلوغی را دلیل انتخاب سکونت در این قسمت از منطقه دو می‌دانند.
بهره‌مندی ازحداقل میزان آلودگی هوا
براتی مشاور املاک دیگری در منطقه دو در این رابطه تاکید کرد: سعادت‌آباد و شهرک غرب به علت اینکه در شیب واقع شده‌اند از کمترین میزان آلودگی هوا برخوردار هستند و افرادی که به دلایل خاص باید در محله‌هایی که عاری از آلودگی هوا هستند به اجبار در تهران زندگی کنند علاوه بر مناطق شمالی شهر به غرب پایتخت روی می‌آورند، زیرا همان‌طور که گفته شد این دو محله به دلیل واقع شدن بر روی شیب از آلودگی هوا برخوردار نیست و اگر این پدیده رخ بدهد ماندگاری در طولانی مدت ندارد.
خانه‌های ویلایی دلیلی برای جذب مشتری
وجود خانه‌های ویلایی در شهرک غرب علتی برای جذب خریداران این دسته از املاک محسوب می‌شود.
صادقی یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در شهرک غرب دراین باره تصریح کرد: بخشی از محله شهرک غرب به وجود خانه‌های ویلایی معروف است، به همین خاطر آن دسته از افرادی که راغب به سکونت در خانه‌های ویلایی هستند به این محله روی می‌آورند و در حال حاضر در این قسمت از شهر تعدادی ویلا و خانه باغ وجود دارد.