منتقدان دیروز، سازندگان امروز مسکن مهر شده‌اند

انبوه‌سازی که مسکن مهر را شکست خورده توصیف می‌کرد اخیرا متعهد شده ۵ هزار واحد مسکونی مهر در قم بسازد . گروه مسکن: انبوه‌سازانی که در دوره وزیر پیشین مسکن، طرح مسکن مهر را در تیررس انتقادهای خود قرار داده بودند، در حال حاضر نه تنها نگاه خود را به این پروژه تغییر داده‌اند، بلکه راسا وارد کار شده و در تیراژ انبوه در حال ساخت‌وساز در مسکن مهر هستند.

مجتبی بیگدلی، نایب‌رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور از جمله انبوه‌سازانی بود که درزمان کلید خوردن مسکن مهر ضمن وارد کردن انتقادات اساسی به اجرای آن به صراحت از این طرح به عنوان یک طرح «شکست خورده» نام برده بود.

البته نظر او در آن زمان با خیلی از سازندگان دیگر مسکن هم سو بود.

به گزارش خبرنگار ما در زمان وزیر پیشین مسکن، واگذاری زمین، پالایش متقاضیان و تاکید به یک شیوه از ساخت -تعاونی‌سازی - باعث شده بود تا نگاه‌ها به مسکن مهر کمی منفی شود، اما تغییر مسیر مسکن مهر و عبور از دوران گذار که با آزمون و خطاهای بسیاری همراه بود باعث شد تا سرسخت‌ترین منتقدان مسکن مهر کاملا نگاهشان به این پروژه تغییر کند و جالب‌تر اینکه این تغییر نگاه همراه با ورود آنها به ساخت‌وساز‌های مسکن مهر شد.

نایب‌رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور هم‌اکنون با در دست داشتن ساخت ۵ هزار واحدمسکونی مهر در استان قم اقدام به ساخت‌وساز در مسکن مهر کرده است.

بیگدلی به دنیای‌اقتصاد گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه اراده جدی در بدنه وزارت مسکن برای ساماندهی به مسکن مهر وجود دارد و با در نظر گرفتن حل معضلات در مسیر اجرایی این پروژه طبیعی است که انبوه‌سازان برای به سرانجام رساندن مسکن ۹۹ ساله ورود پیدا کنند.

به اذعان وی، با توجه به اینکه از یک طرف دولت در پروژه مسکن مهر تسهیلات مطلوبی برای تولیدکنندگان مسکن دیده است، طبیعی است که با این شرایط انبوه‌سازان نیز به این مساله پاسخ مطلوب دهند و برای کمک به دولت به مسکن مهر ورود پیدا کنند.

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در عین حال خاطرنشان کرد: ساختار سیستم بانکی در امر مسکن مهر با یکسری پیچیدگی‌های خاص خود همراه است که امیدواریم با درایت وزیر مسکن به زودی رفع شود.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه براین باتوجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در نیمه دوم سال جاری امیدواریم که دولت با بررسی‌های کارشناسانه شرایطی را فراهم آورد که طرح مسکن مهر از این مسیر آسیب جدی نبیند، به طوری که با پیش‌بینی همه موارد احتمالی، دغدغه تولیدکنندگان مسکن در این زمینه را کاملا از بین ببرد.