استان البرز امروز با حضور وزیر کشور و مقامات لشگری و کشوری رسما تاسیس می‌شود. به گزارش دنیای‌اقتصاد و به نقل از روابط عمومی وزارت کشور مراسم آغاز به کار استانداری البرز در شهر کرج برگزار می‌شود و ساختمان استانداری البرز نیز با حضور وزیر کشور افتتاح و عیسی فرهادی به عنوان سرپرست استانداری البرز توسط مصطفی محمد نجار وزیر کشور معارفه می‌شود. لایحه تاسیس استان البرز پس از بررسی‌های کارشناسانه در وزارت کشور در نیمه دوم سال ۸۸ توسط معاونت سیاسی این وزارتخانه تهیه و به دولت ارائه شد که پس از تصویب در دولت نیز به مجلس ارائه شد که در نهایت پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۶/۵/۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۲۱/۵/۸۹ نیز توسط رییس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شد.

اکنون پس از فراهم آمدن مقدمات تاسیس استان البرز و انتصاب سرپرست این استانداری توسط وزیر کشور، استان البرز رسما آغاز به‌کار می‌کند.

استان جدید البرز شامل شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد است. به گفته مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور، استان البرز هم‌اکنون دو میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن کرج که یک کلانشهر است، جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.