عملیات عمرانی در مصلی محل نماز عیدفطر را تغییر داد

مدیرعامل مصلای تهران دلایل برگزار نشدن نماز عید فطر امسال در مصلی را تشریح کرد. اصغر نادری در جریان بازدید خبرنگاران از عملیات عمرانی مصلی اعلام کرد: تاخیر یک و نیم ماهه در ادامه اجرای عملیات عمرانی مصلی به منظور آماده‌سازی امنیتی برای نماز عید فطر و همچنین خسارت‌های مالی روزانه ناشی از این تعطیلی از دلایل اصلی برگزار نشدن نماز عید فطر امسال در این مکان است. اصغری به فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در پروژ‌ه‌های عمرانی مصلای تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به تجهیزات و کارگاه‌های دایر شده در مصلی و انجام فعالیت‌‌های عمرانی، جابه‌جایی این تجهیزات و انتقال وسایل کارگاه‌ها برای آماده‌سازی مصلی جهت برپایی نماز عید فطر، تاخیر حدود ۵۰ روزه در کار عمرانی ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده با پیمانکارانی که اکنون در حال اجرای فعالیت‌های عمرانی در مصلی هستند، گفت: در صورت توقف کار باید روزانه ۵۰ میلیون تومان خسارت به پیمانکاران پرداخت شود که در نتیجه زیان اقتصادی زیادی را به دنبال دارد.

مدیرعامل مصلی میزان اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی مصلی را تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در صورت تامین شدن اعتبارات مورد نیاز این پروژه، مصلی در پایان سال ۹۳ به‌طور کامل آماده خواهد شد. وی همچنین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل هسته مرکزی مصلی را بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با توجه به اعتبارات مورد نیاز برای سایر بخش‌های مصلی، در مجموع اتمام فعالیت‌‌های عمرانی و تکمیل این مجموعه به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته مدیرعامل مصلی با توجه به اینکه سازمان مسکن و شهرسازی تهران اعتبارات مورد نیاز این مجموعه را پرداخت می‌کند، از سال ۱۳۸۵ تاکنون فقط ۴۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، پرداخت شده که این مساله در کند شدن تکمیل پروژه‌های عمرانی این مجموعه بسیار موثر است.