برخی بنگاه‌های مسکن تا سحر دلالی می‌کنند
گروه مسکن- مهدیس فرقانی: این روزها اغلب مشاوران املاک از بزرگنمایی کوچکترین ویژگی هر واحدهای مسکونی برای فروش سریع آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر از بنگاه‌های مسکن برای جبران کسادی بازار، از افطار تا سحر یکسره به بازاریابی ادامه می‌دهند.

معمولا زمانی که بازار خرید و فروش ملک کساد است و استقبال خوبی از آن صورت نمی گیرد ، ضعیف ترین امکاناتی که تا به حال به چشم نمی آمد جزو یکی از ویژگی‌های مهم واحد مسکونی به شمار می‌آید و به عنوان نقطه قوت ملک به‌صورت مکرر توسط مشاوران املاک تبلیغ می‌شود.
در همین راستا شرح حال بازار مسکن در مناطق جنوب تهران گویای به‌کارگیری کمترین امکانات رفاهی در ساخت واحدهای مسکونی این منطقه است.
مالک یک واحد 53 متری واقع در خیابان 16 متری امیری ملک خود را برای تحویل به خریدار به بازار عرضه کرده که شرایط فروش آن بدین شرح است: 28 میلیون تومان نقد، 14 میلیون تومان رهن و همچنین از 16 میلیون و 500 هزار تومان وام بهره‌مند است. اما نکته‌ای که دلال فروشنده این واحد به عنوان یک ویژگی مهم اعلام کرده «کاغذ دیواری ضدآب» است و این مساله ممکن است برای برخی از متقاضیان در بازار، مورد توجه قرار بگیرد!
فعالیت برخی از بنگاهداران تا سحر
همچنین اکنون عده‌ای از بنگاهداران در تلاش هستند تا ملک سپرده شده را هرچه سریع‌تر به فروش برسانند و برای اینکه کوچکترین زمانی را از دست ندهند از وجود ماه رمضان نهایت استفاده را می‌کنند؛ چراکه برخی از آنها درآگهی‌های خود چنین عنوانی را درج کرده‌اند «تماس تا سحر» و «شبانه روزی».
مترو امتیازی برای فروش ملک
از سوی دیگر میزان اوج ترافیک در دو محدوده زمانی (صبح و شب) باعث شده تا نزدیکی به مترو هم یکی از امکانات رفاهی در نظر گرفته شود به همین خاطر برخی از مالکان قصد دارند با جلوه دادن «دسترسی آسان و سریع به مترو» این ویژگی را یکی از امتیازات مهم جلوه دهند.
برابری قیمت فروش ملک در مناطق مختلف تهران
از سوی دیگر در گذشته بازه قیمت فروش و اجاره واحدهای مسکونی از شمال تا جنوب و غرب تا شرق کاملا متفاوت بود اما حال عدم رونق در بازار مسکن باعث شده تا برخی از قیمت‌های مناطق مختلف تهران با یکدیگر برابری داشته باشند. برای مثال در جدول نرخ‌های پیشنهادی فروش، قیمت واحد مسکونی نوساز در منطقه ظفر، تهرانپارس و بلوار کشاورز یکسان است زیرا فروشندگان در این سه منطقه قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز خود را 2 میلیون و 200 هزار تومان پیشنهاد کرده‌اند.