صنعتی‌سازی مسکن حمایت کامل دولت را طلب می‌کند

گروه مسکن- اجرای پایلوت صنعتی‌سازی مسکن باید به فرصتی تبدیل شود که دولت حمایت خود را از تولیدکنندگان بخش خصوصی به طور کامل و جامع به عمل آورد تا تسری صنعتی‌سازی به طور کامل در کشور محقق شود. مهندس علیرضا سبزی کاری، عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اعلام این مطلب به «دنیای‌اقتصاد» گفت: ورود دولت به عنوان متصدی در امر تولید مسکن با محوریت صنعتی‌سازی امری مطلوب است؛ اما پیشنهاد می‌شود که برای اتخاذ نتیجه مثبت، دولت تا جایی که امکان دارد از انبوه‌سازان داخلی حمایت به عمل آورد.

وی با ذکر یک مثال ادامه داد: البته تصدی‌گری دولت در امر مسکن همانند بازی فوتبال است که دولت باید نقش یک مربی را بازی کند ونباید اقدام به گلزنی کند.

سبزی کاری تاکید کرد: در فرآیند تولید مسکن ۲۵۰ گروه شغلی دخیل هستند که برای آنکه صنعتی‌سازی به معنای واقعی محقق شود، لازم است که این ۲۵۰ گروه به طور کلی صنعتی شوند.

به اذعان وی ساخت پروژه‌های پایلوت مسکن صنعتی قطعا می‌تواند در ترویج صنعتی‌سازی در کل کشور موثر واقع شود، مشروط براینکه دولت حمایت‌های جامعی از انبوه سازان و صنعتی‌سازان به عمل آورد.

به گفته وی، اگر این مهم عملیاتی نشود احتمال آن می‌رود که تولیدکنندگان مجددا به سمت سنتی‌سازی سوق داده شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور ابنیه نوآفرین همچنین با اشاره به اینکه مسکن صنعتی باعث می‌شود که ساخت خانه به جای سرپناه عملیاتی شود، گفت: دولت باید به دنبال آن باشد که امر صنعتی‌سازی را به صورت فرآیندی کامل اجرایی کند.