آدرس افتتاح‌های مسکن‌مهر را بدهید

معاون وزیر مسکن: امکان افتتاح ۲ هزار واحد در پرند به دلیل نبود آب و برق وجود ندارد

گروه مسکن: گفته می‌شود برای تهران، برنامه افتتاح حدود ۴ هزار واحد مسکونی‌مهر در هفته دولت طرح‌ریزی شده که به دلیل همزمانی این هفته با روزهای ماه رمضان، این برنامه از هفته چهارم شهریور به اجرا گذاشته می‌شود. طبق آنچه خبرنگار دنیای‌اقتصاد از روند ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر اطلاع کسب کرده، در شهرهای جدید اطراف تهران که بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی‌مهر تهرانی‌ها در این شهرها در حال ساخت است حدود یک هزار واحد به احتمال زیاد برای افتتاح در شهریور آماده می‌شود.

البته جمشید نورصالحی معاون وزیر مسکن در این باره می‌گوید: ما الان در پرند نزدیک به ۲ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح داریم که به دلیل نبود آب و برق، فعلا نمی‌توانیم آنها را افتتاح کنیم!

اکنون به نظر می‌رسد در برنامه افتتاح ۴ هزار واحد مسکونی‌مهر در تهران، شهرهای متعلق به استان تهران نظیر ورامین، شهرری، کرج و... مد نظر باشد که اگر این چنین باشد باید این پرسش مطرح شود که چگونه این شهرها که به‌تازگی عملیات ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر در آنها شروع شده، اکنون از شهرهای جدید جلو زده‌اند و به مرحله افتتاح رسیده‌اند؟

برای پاسخ به این پرسش بهتر است مسوولان قبل از افتتاح

۴ هزار واحد مسکونی‌مهر در تهران، آدرس دقیق محل واحدهای آماده افتتاح را اعلام کنند تا خبرنگاران و کارشناسان مسکن با تحقیقات کافی، از توانایی سازنده‌ها مطلع شوند و بتوانند برای عبرت سایر سازند‌ه‌هایی که ماه‌ها است در زمین‌های ۹۹ساله درجا می‌زنند، نحوه فعالیت آنها را تشریح کنند.

همچنین بهتر است در جریان اعلام آدرس افتتاح‌های مسکن‌مهر، گزارشی از نحوه تامین آب و برق این واحدها نیز ارائه شود تا مشخص شود چرا در شهرهای جدید امکان آب‌رسانی و برق‌رسانی به مسکن‌مهر وجود ندارد، اما در مناطق دیگر مهیا است.

البته احتمال دارد بخش زیادی از ساختمان‌هایی که قرار است در شهریور تحت عنوان مسکن‌مهر افتتاح شود، حالت تبدیلی داشته باشد، به این معنی که ساختمان در زمین ملکی و در حالت سرمایه‌گذاری شخصی ساخته شده و حالا قرار است با حمایت دولت، تبدیل به مسکن‌مهر شود.

اگر چنین باشد بهتر است این موضوع نیز قبل از افتتاح عنوان شود تا برای سایر سازنده‌های مسکن‌مهر این شک و شبهه به‌وجود نیاید که سرعت بعضی پروژه‌ها خیلی خیلی از بقیه زیادتر است.