یک تحلیل درباره علت اعلام قیمت پایین
گروه مسکن-مهدیس فرقانی: سعادت‌آباد در تهران جزو محدود محلات پرطرفدار برای خرید و اجاره واحدهای مسکونی است و همیشه نرخ‌ها در این محله بیش از سطح عمومی قیمت مسکن بوده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در تهران بین یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 800 هزار تومان است، اخیرا قیمت‌های استثنایی از سوی سازنده‌ها و برخی فروشنده‌ها مسکن در سعادت‌آباد پیشنهاد شده که باعث شده تا خریداران در برخورد اول با چنین نرخ‌‌هایی تصور کنند که این واحدها از معایب خاصی برخوردار هستند؛ زیرا قیمت‌هایی که این دسته از فروشندگان برای واحدهای نوساز تعیین کرده‌اند بین یک میلیون و 900 هزار تا 2 میلیون و 50 هزار تومان است.
هرچند قیمت این واحدها در یکی از بهترین مناطق تهران پایین تر از عرف بازار مسکن است. اما واقعیت آنچه در این بازار شکل گرفته در تغییر قیمت‌گذاری بی‌تاثیر نیست.
در حال حاضر فروشنده‌های ساختمان‌های نوساز بیش از این نمی‌توانند انتظار افزایش قیمت را تحمل کنند و چون طی ماه‌های گذشته بازار خرید و فروش ملک مسکونی هم راکد و هم با قیمت‌های پایین انجام شده است، فروشنده‌های سازنده تصمیم گرفته‌اند از طریق اعلام قیمت‌های استثنایی خریداران را جذب کنند. این تصمیم جدید در محله سعادت‌آباد تهران اجرایی شده است.
واحدهایی که در آگهی‌های دیروز بنگاه‌های مسکن درباره قیمت‌ها در سعادت‌آباد اعلام شده به واحدهای موجود در ساختمان‌های بلندمرتبه تعلق دارد.
در همین راستا خبرنگار دنیای‌اقتصاد به شرح مشخصات چنین واحدهایی پرداخته که بدین شرح است:
در منطقه سعادت‌آباد محدوده بام تهران یک برج مسکونی نوساز ۱۴ طبقه‌ای با دو متراژ مختلف ۱۱۵ و ۱۳۰ متر مربعی ۲ خواب و همچنین ۳ خواب با کلیه امکانات متری ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است که سازنده این برج مسکونی نیاز مالی خود را دلیل این نوع قیمت‌گذاری عنوان می‌کند.
از سوی دیگر یک مجتمع مسکونی نوساز در محله سعادت آباد محدوده میدان بوستان با 14 طبقه 300 واحدی به همراه کلیه امکانات و با متراژهای 71، 108، 114، 150 مترمربع همچنین 2 و 3 خواب با قیمت پیشنهادی هر مترمربع یک میلیون و 900 هزار تومان به بازار فروش عرضه شده است.