تاکید بر ساخت سریع مسکن‌مهر

گروه مسکن- مریم علیزاده: وزیر مسکن برای دومین بار ظرف یک ماه اخیر از شهر جدید پرند بازدید کرد تا نشان دهد افتتاح سریع واحدهای مسکونی‌مهر در این شهر برای تهرانی‌ها و دولت بسیار حائزاهمیت است. علی نیکزاد بامداد روز گذشته به همراه معاون شهرهای جدید و مسوول پیگیری‌های طرح مسکن‌مهر در وزارت مسکن، وارد پرند شد و از ۵ پروژه بزرگ در حال ساخت در این شهر بازدید کرد.

در این ۵ پروژه، در مجموع حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی‌مهر قرار است ساخته شود که حجم پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت در زمین‌های اختصاص داده شده به آنها تاکنون در حد تجهیز کارگاه و پی‌سازی پیشرفت داشته است.

براساس تفاهم‌نامه‌ای که شرکت عمران شهر جدید پرند با انبوه‌سازان در این ۵ پروژه منعقد کرده، همه واحدهای در تعهد باید حداکثر ظرف یک‌سال ساخته و تحویل متقاضیان شود.برخی از پیمانکاران دیروز به وزیر مسکن اعلام کردند واحدهایشان را تا زمستان امسال ساخته و تحویل خواهند داد.به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، در جریان بازدید روز گذشته وزیر مسکن از پرند، مشکل تامین آب برای واحدهای در حال ساخت نیز از سوی مدیریت شهر مطرح شد.همچنین سعید صابونی مدیرعامل پرند در این بازدید گفت: برای هفته دولت حدود یک هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند افتتاح خواهد شد. صابونی همچنین از برگزاری جلسات منظم و هفتگی با انبوه‌سازان طرف تفاهم خبر داد و گفت: در این جلسات ضمن بررسی مشکلات سازنده‌های مسکن‌مهر، از آنها درخواست شده در شیفت‌های شبانه‌روزی فعالیت کنند تا واحدها در کمترین زمان ممکن به متقاضیان مسکن‌مهر تحویل داده شود.علی نیکزاد در این بازدید بعد از بررسی نقشه معماری برخی پروژه‌های مسکن‌مهر از متراژ‌های ۵۰ متری واحدهای مسکونی و نقشه‌هایی که برای این واحدها طراحی شده ایراد گرفت و گفت: اگر واحدها کوچک ساخته شود همه وام مسکن‌مهر به آنها تعلق نخواهد گرفت.