مرحله جدید عرضه اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده

معاون شهردار تهران: حجم اوراق ۷۰۰ میلیارد تومان است

مینا یوسفی- مقدمات مرحله سوم فروش اوراق مشارکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران در حال اجرا است که بر این اساس ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با سود احتمالی ۱۶ درصد، زمستان سال جاری برای فروش عرضه خواهد شد. حجم ریالی اوراق جدید بیش از دو برابر رقمی است که ابتدای تابستان امسال شهرداری تهران آن را عرضه کرد. حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: اقدامات اولیه برای اجرای مرحله سوم فروش اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده در حال انجام است و مجوز لازم برای فروش این اوراق از وزارت کشور اخذ شده است. پورزرندی افزود: در حال حاضر در تلاش برای دریافت مجوز از بانک مرکزی هستیم که احتمالا بدون مشکل طی چند ماه آینده محقق می‌شود. او در مورد جزئیات مرحله جدید فروش اوراق مشارکت بافت فرسوده توضیح داد: اگرچه در تلاش برای افزایش سود این اوراق هستیم اما پیش‌بینی می‌شود که این اوراق همچون دو مرحله قبل با سود ۱۶ درصدی توزیع شود. به گفته معاون مالی اداری شهرداری تهران اوراق مشارکت شهرداری نیز مانند سایر اوراق مشارکت‌هایی که تاکنون از سوی دستگاه‌های دیگر کشور اعلام شده است با سود ۱۶ درصد توزیع خواهد شد. پورزرندی همچنین گفت: سررسید سود اوراق مشارکت مرحله سوم شهرداری سه ماهه است که خریداران می‌توانند در صورت تمایل در هر زمان انصراف و با سود ۵/۱۵ درصد اوراق خود را بازخرید کنند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، اقدام شهرداری تهران برای برگزاری مرحله سوم طرح فروش اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده با حجم وسیع ۷۰۰ میلیارد تومانی در پی تجربه موفق این طرح در دو مرحله گذشته صورت می‌گیرد.

شهرداری تهران از سال گذشته اقدام به فروش اوراق مشارکت به منظور تامین بخشی از منابع مالی لازم برای بازسازی بافت‌های فرسوده پایتخت کرد. البته این اوراق در شعب بانک عامل اعلام شده در سراسر کشور توزیع می‌شود. در مرحله اول این طرح که در بهمن ماه سال ۸۸ برگزار شد، ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده عرضه و تمام این مبلغ به فروش رفت. مرحله دوم این طرح نیز اواخر تیر ماه امسال اجرا شد که در این مرحله تمام ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق عرضه شده، ظرف کمتر از دو روز فروخته شد.