محو هولوگرام مبایعه‌نامه با گرمای دست انسان

گروه مسکن- مهدیس فرقانی: در حالی‌که نهاد تنظیم سند رسمی برای املاک معامله شده، هنوز مبایعه‌نامه‌های جدید را قبول نکرده و حتی نسبت به آن موضع‌گیری کرده است، مسوولان اتحادیه مشاوران املاک تاکنون بنگاه‌های مسکن در سه منطقه تهران را به این مبایعه‌نامه‌ها مجهز کرده‌اند و قصد دارند حداکثر تا عید فطر، تنظیم قراردادهای ملکی در مبایعه‌نامه‌های جدید را سراسری کنند. پنج‌شنبه گذشته کلیه مشاوران املاک منطقه ۵ تهران در یک کلاس آموزشی، تجهیزات لازم را برای انجام معامله به شیوه جدید دریافت کردند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در این نشست، جزئیات بیشتر از مبایعه‌نامه‌های جدید را اعلام کرد و گفت: کاغذهای مبایعه‌نامه‌های جدید از جنس کاغذهای امنیتی است به این صورت که هولوگرام موجود روی آن با گرمای دست برای چند ثانیه محو و مجددا ظاهر می‌شود. همچنین با عکس گرفتن از بارکد موجود روی آن، می‌توان به جزئیات نوشته شده روی مبایعه‌نامه که مشخصات معامله را دربر دارد، دسترسی پیدا کرد.

این کاغذها باید حتما از طریق اتحادیه، در اختیار بنگاه‌ها قرار بگیرد و داخل پرینترهای بنگاه‌ها قرار داده شود.

مصطفی قلی خسروی افزود: پس از آموزش فراگیر طرح پرینتی شدن مبایعه‌نامه‌ها، این طرح پایان ماه رمضان، در کلیه مناطق تهران اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با آمدن مبایعه‌نامه‌های جدید، قلم و خودکار از بازار مسکن کنار می‌رود.

سرمایه‌دارها از دست ما ناراحتند

رییس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه به ناراضی بودن برخی از سرمایه‌گذاران در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: به‌طور یقین اگر قیمت مسکن پایین بماند به نفع ما است، چون تعداد خرید و فروش‌ها زیاد می‌شود. اما در این میان سرمایه‌دارها از دست ما ناراحتند که چرا ما مدام کاهش قیمت را تبلیغ می‌کنیم و نمی‌گذاریم آنها به سودهای زیاد دست پیدا کنند.