نامه‌ برای افتتاح‌های زودرس

شیفت شب عملیات ساختمانی - تعاونی مسکن مهر ۱۲ شهر ری

همزمان با جدی شدن بحث تامین آب و برق در مسکن‌مهر، نامه‌هایی به تعاونی‌ها و انبوه‌سازان ارسال شده که از آنها خواسته شده، پروژه‌ها را برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره‌برداری کنند. یک نمونه از این نامه‌نگاری‌ها به یکی از شهرهای جدید در اطراف تهران مربوط می‌شود که در متن نامه خطاب به سازنده‌ها نوشته شده است: «پروژه ... واحدی آن شرکت جزو پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت می‌باشد، شایسته است هر چه سریعتر نسبت به تکمیل پروژه‌ اقدام و نتیجه را گزارش نمایید.»

سازنده‌های پیشرو نیز در مقابل این درخواست اعلام کرده‌اند در بهترین حالت ممکن و چنانچه مشکلات مربوط به آب و برق مرتفع شود، ساختمان‌ها در بهمن ماه آماده تحویل خواهد شد.

تعاونی‌ها نیز با اعلام اینکه هرگز واحدها را زودتر از تامین خدمات زیربنایی تحویل اعضا نخواهند داد، معتقدند این‌طور بهره‌برداری جز نارضایتی اعضا، نفع دیگری به دنبال نخواهد داشت.

تعاونی‌های مسکن‌مهر همچنین بر این عقیده‌اند که دستگاه‌ها اول باید درباره نحوه تامین آب و برق و گاز و سیستم فاضلاب مسکن‌مهر تکلیف را روشن کنند و بعد از آن می‌توان درباره تکمیل پروژه زودتر از موعد مقرر، برنامه‌ریزی کرد.

مدیر یک تعاونی مسکن‌مهر در پرند در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: در مقابل درخواست‌های مسوولان متعهد شده‌ایم ۵۰ واحد از پروژه ۴۰۰ واحدی خود را در هفته دولت به‌طور کامل به اتمام برسانیم، اما چنانچه خدمات زیربنایی و روبنایی فراهم نباشد، واحدها را تحویل اعضا نخواهیم داد.

مهدی دژآباد تصریح کرد: اگر خدمات برقرار نباشد، امکان تحویل واحدهای آماده عملا غیرممکن خواهد بود.