تحویل کامل مسکن‌مهر؛ شهریور 90

«تاریکی و بی‌برقی» در زمین‌های ۹۹ ساله بیداد می‌کند

گروه مسکن- مریم علیزاده: چند روز پس از آنکه دستور «ساخت‌وساز شبانه‌روزی روی زمین‌های ۹۹ساله» صادر شد، مسوولان مسکن‌مهر برای پیگیری پاسخ عملیاتی به آن، بامداد دیروز به شهر جدید پرند سفر کردند تا از وضعیت احداث مسکن‌ در شیفت شب برخی پروژه‌ها بازدید کنند؛ اما آنچه در این مسافرت شبانه مشخص شد، درگیری تازه سازنده‌ها با مشکلی به‌نام «تاریکی و بی‌برقی» بود که به دلیل عدم تامین برق کارگاهی، دامن‌گیر سازنده‌ها شده است. هر چند پیمانکاران مسکن‌مهر در پرند از کار در شب استقبال کرده‌اند؛ اما برای آن مجبور شده‌اند، ژنراتور -مولد برق- خریداری کنند که این، هزینه را برایشان افزایش می‌دهد. تامین برق کارگاهی مشکلی تقریبا قدیمی است که برای حل آن، گویا باید هزینه‌ای زیادتر از خرید یک دستگاه ژنراتور پرداخت شود. در پرند قرار است ۱۱۰ هزار واحد مسکونی‌مهر ساخته شود که هم‌اکنون بیش‌از نیمی از این واحدها از خاک سر برآورده‌اند (از مرحله پی‌ریزی گذشته‌اند).

در حال حاضر حدود ۱۰ شرکت ساختمانی که پروژه‌های بالای ۴۰۰ واحدی در این شهر در دست ساخت دارند، در سه شیفت‌کاری مشغول به کار هستند. علی نیکزاد، وزیر مسکن در بازدید بامداد دیروز از یکی از همین پروژه‌ها اعلام کرد: به دلیل کمبود زمان، همه ساخت‌وسازها باید حداقل در دو شیفت‌کاری انجام شود.

وی افزود: آخرین برنامه‌ریزی‌ که انجام شده به این صورت است که حداکثر تا شهریور سال ۹۰، همه یک میلیون واحد مسکونی‌مهر ساخته و تحویل مردم خواهد شد.

نیکزاد همچنین در پاسخ به خواسته برخی از پیمانکاران برای تامین برق کارگاهی، قول پیگیری این موضوع را از طریق دستگاه مربوطه ارائه کرد. همچنین سعید صابونی، مدیر عامل شهر جدید پرند نیز گفت: پیرو ابلاغ موضوع ساخت‌وسازهای شبانه‌روزی به سازنده‌ها، هر کدام از اعضای هیات مدیره به همراه کمیته فنی هر شب از بخش‌های مختلف مسکن‌مهر بازدید می‌کنند تا ضمن کنترل، موانع و مشکلات احتمالی پیمانکاران را پیگیری کنند. صابونی با بیان اینکه عملکرد مسکن‌مهر در پرند طی یک‌سال اخیر، چند برابر افزایش پیدا کرده، افزود: سازنده‌ها باید به گونه‌ای سه شیفت‌کاری را تنظیم کنند که در زمان تعویض، نیروی کار به فعالیت مجدد مرتکب نشوند. مدیرعامل پرند پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جاری حداقل ۴ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری برسد.

کارگاه مپسا در تاریکی

پروژه ۱۱۰۰ واحدی مپسا که در پرند در حال ساخت است، هنوز موفق به دریافت برق کارگاهی برای تامین روشنایی در شب نشده، به‌طوری‌که بامداد دیروز نماینده این پروژه در محل از وزیر مسکن خواست برای تامین برق، جهت دید در شب، مشکلات برطرف شود. نیکزاد نیز در مقابل، از نماینده مپسا قول گرفت، ۶۰۰ واحد مسکونی ظرف ماه آینده، به بهره‌برداری برسد.