بازدید هیات خارجی از پرند

مریم علیزاده

وزیر مسکن ترکیه: از اراده قوی ساخت‌وساز در این منطقه تحت تاثیر قرار گرفتم

وزیر مسکن ترکیه عصر دوشنبه به شهر جدید پرند سفر کرد و در پایان بازدید از بخش‌های مختلف این شهر گفت: از اراده قوی که برای ساخت‌وساز در این منطقه مشاهده کردم تحت تاثیر قرار گرفتم. مصطفی دمیر بعد از اینکه مدیرعامل شهر جدید پرند از برنامه عملیاتی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این شهر گفت، اعلام کرد: در کشور ترکیه سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود. دمیر تصریح کرد: این سومین سفر من به ایران است که در مقایسه با دو سفر قبلی، روند احداث مسکن در ایران کاملا دگرگون شده و افزایش پیدا کرده است.

وزیر مسکن ترکیه همچنین با بیان اینکه در ایران اراده قوی برای ساخت شهرهای جدید وجود دارد، گفت: طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی طرح ساده‌ای نیست. سعید صابونی، مدیرعامل پرند نیز در جریان بازدید هیات ترکیه‌ای گفت: پرند نماد توانمندی متخصصان ایرانی در ایجاد شهرهای جدید است.

وی با اشاره به نزدیکی پرند به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و همچنین وجود شهرک صنعتی در مجاورت این شهر، مهم‌ترین ویژگی پرند را سکونت در محیطی به دور از آلودگی‌های کلان‌شهر تهران عنوان کرد. صابونی در پاسخ به پرسش وزیر مسکن ترکیه درباره نحوه رفت‌و‌آمد از پرند به تهران گفت: هم‌اکنون احداث خط مترو در دستور کار است، اما تا قبل از آن، رفت‌وآمد از طریق مسیر جاده‌ای انجام می‌شود. به گزارش دنیای‌اقتصاد، وزیر مسکن ترکیه از پروژه‌ای که شرکت ترکیه‌ای در پرند در قالب مسکن‌مهر در دست ساخت دارد نیز بازدید کرد و گفت: باید زمینه همکاری مشترک دو کشور در این بخش توسعه پیدا کند. شرکت ترکیه‌ای ۲۰ هزار واحد مسکونی‌مهر را در فاز ۵ پرند در دست ساخت دارد که قرار است ۲۰۴ بلوک بسازد.

ساخت‌وساز در سه شیفت

ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر در پرند قرار است حداقل در دو شیفت کاری ادامه پیدا کند تا بخشی از آنها تا دو ماه آینده به مرحله بهره‌برداری برسد. این در حالی است که سازنده‌ها همچنان به دنبال تامین آب و برق هستند. مدیرعامل پرند در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: سایر وزارتخانه‌ها باید نسبت به تامین خدمات مورد نیاز مسکن مهر متعهد باشند. وی به تعاونی‌های مسکن اطمینان داد متناسب با بهره‌برداری‌ها، خدمات زیربنایی نیز برقرار شود. صابونی افزود: همه انبوه‌سازان در این شهر باید تا پایان نیمه اول امسال، حداقل ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.