گروه مسکن- مهدیس فرقانی: با توجه به اینکه ۳ ماه از سال ۸۹ می‌گذرد همچنان یکسری واحدهای مسکونی نوساز به بازار عرضه می‌شود که قیمت پیشنهادی فروش آنها از قیمت ملک مشابه در همان منطقه متفاوت است و به همین خاطر گاهی اوقات ممکن است این اختلاف قیمت باعث شود تا متقاضیان، این دسته از ملک‌های عرضه شده را گران‌تر یا ارزان‌تر از حد طبیعی تصور کنند. از سوی دیگر در اکثر محله‌های واقع در غرب تهران تقریبا بیش از دیگر مناطق، واحدهای مسکونی فروشی به بازار عرضه می‌شود، اما در بین این واحدهای نوساز پیشنهاد شده برای فروش، به ندرت پیش می‌آید که سازنده‌ای واحدی لوکس (با امکاناتی از قبیل سونا، جکوزی، استخر، لابی و امکانات رفاهی و تفریحی دیگر) را به خریداران تحویل دهد و همین علت باعث متفاوت بودن قیمت برخی از واحدهای مسکونی نسبت به آپارتمان‌های مشابه است.به تازگی واحدهای لوکس و مدرن یک مجتمع مسکونی واقع در اتوبان نیایش، حوالی جنت‌آباد از سوی نمایندگان فروش این مجتمع به بازار عرضه شده است که امکانات و شرایط فروش این واحدها بدین شرح است:

این مجتمع مسکونی نوساز، ۱۰ طبقه با ۶۰ واحد با متراژهای متفاوت (۴۳، ۶۶، ۱۰۰ تا ۱۲۸ مترمربع) از سوئیت گرفته تا واحدهای ۳ خواب، به خریداران پیشنهاد شده است.

سازنده این شبه برج می‌گوید: واحدها به صورت لوکس ساخته شده است، چراکه این مجتمع از امکانات رفاهی و تفریحی مانند سونا، جکوزی، لابی و غیره برخوردار است و هر واحد مسکونی از یک پارکینگ بهره‌مند است و علاوه براین، در مجتمع مسکونی مزبور تعدادی پارکینگ اضافه نیز در نظر گرفته شده است تا اگر خریداری به بیش از یک پارکینگ نیاز داشت بتواند به تعداد نیاز خود پارکینگ تهیه کند.

از طرف دیگر، نمایندگان فروش این برج، قیمت پایه برای طبقه اول را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند و طبقات بالایی با چند درصد افزایش بر روی قیمت اولیه تعیین شده است. در همین حال زمان تحویل کلیه واحدها به خریداران منطبق بر زمان‌بندی اجرا در مرداد ماه است. سازنده این مجتمع مسکونی شرایط دریافت ارزش ریالی واحدهای مسکونی از خریداران را به این شرح اعلام کرده است: ۷۰ درصد از مبلغ در زمان عقد قرارداد، ۱۵ درصد در حین تحویل واحد و ۱۵ درصد باقی مانده در زمان تنظیم سند از خریدار دریافت می‌شود.

به گزارش دنیای‌اقتصاد با توجه به اینکه حجم معاملات مربوط به خرید واحد مسکونی نسبت به سال گذشته از رشد نسبی برخوردار شده، هم‌اکنون این فرصت برای مالکان واحدهای نوساز وجود دارد که بتوانند با تعیین قیمت مورد دلخواه مشتری اقدام به عرضه موفق واحدها کند.

بدیهی است چنانچه قیمت واحدهای مسکونی کمی پایین‌تر از عرف منطقه پیشنهاد شود با توجه به پتانسیل موجود در بازار مسکن بلافاصله واحد فروش رود.