گروه مسکن- ستون نبض بازار دیروز، به بررسی بازار مسکن شهر اصفهان - دومین کلان‌شهر بزرگ کشور- اختصاص داشت که در آن به نقل از برخی بانک‌های اطلاعات املاک همچون «ایستگاه» به آدرس اینترنتی www.istgah.com و سامانه «ایران‌‌مسکن» به نشانیwww.iranmaskan.com قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در مناطق مختلف اصفهان عنوان شده بود. این در حالی است که در جدول قیمت‌های پیشنهادی گزارش دیروز، برخی از فایل‌های فروشی بدون ذکر محله و فقط با عنوان مرکز اصفهان معرفی شده بود.

همچنین تعدادی از شهروندان اصفهانی در تماس تلفنی با گروه مسکن دنیای‌اقتصاد، برخی قیمت‌ها در گزارش دیروز را حدود مترمربعی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بالاتر از حد طبیعی توصیف کردند. ضمن اینکه مثلا در شهر جدید بهارستان قیمت مسکن نهایت از ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان تجاوز نمی‌کند؛ در حالی‌که در برخی بانک‌های اطلاعاتی املاک قیمت در این منطقه دو میلیون تومان اعلام شده بود.
به همین خاطر خبرنگار دنیای‌اقتصاد برای پیگیری دقیق‌تر آنچه روز گذشته تحت عنوان قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن در اصفهان منتشر شد، با برخی مشاوران املاک در این شهر تماس گرفت و در نهایت موفق به شناسایی بانک بزرگ اطلاعات املاک اصفهان تحت عنوان «املاک‌نیک» شد، این بانک به نشانی www.nikamlak.com در حال حاضر بخش وسیعی از بازار مسکن شهر اصفهان را تحت پوشش دارد. براساس اطلاعاتی که در این سایت روزانه عرضه می‌شود، حدود قیمت‌های پیشنهادی برای فروش واحدهای مسکونی در اصفهان به شرح زیر است:

به گزارش دنیای‌اقتصاد، همچنین مدیر سامانه نیک‌املاک در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای‌اقتصاد، حدود قیمت مسکن در نقاطی از شهر اصفهان که روز گذشته در این ستون از آنها نام برده شده بود، را به شرح زیر اعلام کرد: