گروه مسکن- مهدیس فرقانی: رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان خبرها درباره افزایش نرخ اجاره بها در این استان را رد کرد و به «دنیای‌اقتصاد» گفت: ممکن است از هر ۱۰۰ فایل اجاره مسکن در بنگاه‌ها یک نمونه آن با رشد در نرخ اجاره بها روبه‌رو باشد؛ اما این مورد را نمی‌توان برای کل بازار مسکن اصفهان تعمیم داد. رسول جهانگیری در عین حال به «دنیای‌اقتصاد» گفت: طی روزهای اخیر از سوی اتحادیه به کلیه مشاوران املاک اصفهان تاکید شده که در زمان دریافت پیشنهاد اجاره از سوی صاحبخانه‌ها، با هرگونه پیشنهاد افزایش نرخ مخالفت جدی کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی هنوز به طور کامل وارد فصل نقل و انتقالات نشده است؛ به همین خاطر نمی‌توان درباره وضعیت آن اظهارنظر کرد، اما اینکه برخی از فعالان مسکن خبر از افزایش نرخ اجاره بها می‌دهند صرفا قصد خراب کردن دید مستاجران به این بازار را دارند که تعداد آنها انگشت شمار است و نباید به گفته آنها اهمیت داد.

جهانگیری اشاره کرد: از سوی اتحادیه املاک استان اصفهان به تمام بنگاه‌داران فعال در رابطه با معرفی املاک استیجاری از سوی مالکان، تاکید شده تا آنها در هنگام عرضه واحد، به موجران حتما تاکید کنند که نرخ اجاره بها را بالا تعیین نکنند؛ زیرا آنها از اعلام واحدهای گران به بازار معذور هستند.

وی در ادامه افزود: این هشدار به مالکان از یک طرف امری موثر در جلوگیری از افزایش نرخ اجاره بها است و از طرف دیگر شرایط عقد قرارداد برای مشاوران املاک تسهیل می‌شود.