تعدادی از بلوک‌ها به طبقه سوم رسیدند

هشدار مپسا به شرکت‌های تاخیرکننده گروه مسکن- مریم علیزاده: یک مقام شرکت مپسا- مجری صنعتی‌سازی مسکن در پرند- با اظهار رضایت از عملکرد برخی انبوه‌سازانی که هم‌اکنون متعهد به ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی ظرف ۸ ماه در پرند شده‌اند، به شرکت‌هایی که از برنامه زمانبندی عقب هستند هشدار داد و گفت: چنانچه تاخیرهای بیش‌از حد مشمول برخی از این شرکت‌ها شود، از صحنه کنار گذاشته خواهند شد.

رضا شیخ‌الاسلامی معاون ارشد شرکت مپسا در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد با تشریح حجم پیشرفت پروژه صنعتی‌سازی ۱۱۰۰ واحدی در پرند گفت: ساخت واحد‌های مسکونی به روش صنعتی در شهر جدید پرند در برخی از سیستم‌های به‌کارگرفته شده هم‌اکنون به طبقه سوم رسیده ‌است، به‌طوری‌که از میان ۸ فناوری‌نوین مورد استفاده در این پروژه، تاکنون سیستم‌های LSF ،ICF و خانه‌های چوبی عملیات ساخت طبقه سوم خود را نیز آغاز کرده‌اند. همچنین پیمانکار ترکیه‌ای نیز که فعالیت‌هایش به دلیل تاخیر در تجهیز کارگاهی مختل شده بود، ظرف روزهای گذشته با مستقر کردن دستگاه‌ها و لوازم خود کارها را با جدیت دنبال می‌کند.شیخ‌الاسلامی گفت: البته در عمل برخی از پیمانکاران به‌رغم اظهار توانایی در سرعت احداث، متاسفانه نسبت به برنامه زمان‌بندی ارائه شده با تاخیر مواجه هستند و سعی بر این است که با کمک و حمایت مسوولان امر به توانایی آنها اضافه شده و بتوانند در آینده پروژه‌های بزرگ‌تری را عهده‌دار شوند.

شیخ‌الاسلامی معاون مپسا، در ادامه گفت‌وگو با مثبت ارزیابی کردن اقدامات بانک مسکن در پیشرفت پروژه صنعتی‌سازی در پرند افزود:‌ این پروژه در حال حاضر با مشکل مالی عمده‌ای مواجه نیست و منابع مورد نیاز پیمانکاران تا حد زیادی تامین شده و تخصیص یافته است. وی اظهار داشت: موانعی که در اعطای تسهیلات وجود داشته، بیشتر مربوط به نقص مدارک پیمانکاران بوده که آن نیز با مساعدت‌های صورت گرفته، برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در پرند، صرفا ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی نیست؛ بلکه ما در این پروژه به دنبال نهادینه‌ کردن صنعتی‌سازی ساختمان در کشور هستیم. وی ضمن ابراز رضایت از همکاری شرکت عمران پرند اظهار داشت: در حقیقت «پرند» برای ما در حکم میدانی برای توانمندسازی پیمانکاران صنعتی‌ساز است.

پروژه ۱۱۰۰ واحدی ساخت مسکن به روش صنعتی در پرند، متشکل از ساختمان‌های ۳ طبقه است و بر همین اساس می‌توان گفت که در سیستم‌های یادشده ماموریت ساخت‌وساز به خوبی در جریان است.