گروه مسکن- سحر باباخانی: در جلسه دیروز شورای شهر تهران اعضای شورا با بررسی اساسنامه سازمان

نوسازی شهرداری، خط قرمزهای این سازمان را مشخص کردند. بر این اساس، سازمان نوسازی می‌تواند با کمک شرکت‌های تابعه که ۵۰ درصد سهام سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آنها تعلق دارد در طرح‌های نوسازی شرکت کند.

این در حالی است که مدت ماموریت سازمان نوسازی به عنوان هسته مرکزی فعالیت‌های نوسازی و بهسازی از زمان تاسیس نامحدود اعلام شده است و در صورتی که توانمندی‌های تخصصی سازمان مازاد بر نیاز شهرداری باشد، می‌تواند با رعایت قوانین و مقررات به سایر شهرداری‌های کشور، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها در اولویت بعدی به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر خدمات ارائه کند.

همچنین بر اساس ماده ۵ این اساسنامه کل سرمایه‌های منقول و غیر منقول باید ظرف مدت یک سال ثبت و اعلام شود ضمن اینکه کل این سرمایه‌ها مربوط به شهرداری است و قابل انتقال به غیر نمی‌باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در صورت انحلال سازمان نوسازی، کلیه دارایی‌ها و همچنین مطالبات و دیون و تعهدات سازمان باید به شهرداری منتقل شود.

محمد درویش‌زاده، مدیرعامل سازمان نوسازی نیز در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر به دنیای‌اقتصاد گفت: این سازمان تا به امروز برای انجام پروژه‌های خود به جز مطالبات مربوط به اوراق مشارکت و فروش متری که از طریق شرکت‌های تابعه دنبال می‌شود هیچ کمک و هدیه‌ای از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت نکرده است.

وی در ادامه یادآور شد: به دنبال رایزنی‌های انجام شده با بانک مرکزی امیدواریم ظرف ۲ هفته آینده دومین مرحله از انتشار اوراق مشارکت با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شود.