تغییرات به وجود آمده در شهر از جمله تحول در حوزه حمل‌ونقل و زیباسازی، بازسازی عابرهای پیاده، ایجاد پارک‌ها و فضاهای فرهنگی، احداث بزرگراه‌ها و زیرگذرها و... از جمله خدماتی هستند که مردم با دیدن آنها در سطح شهر به پرداخت به موقع عوارض شهری ترغیب می‌شوند. به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، اشرف محتشم، برنده خوش‌شانس یک دستگاه خودروی سواری، با تایید این مطلب پرداخت عوارض را نوعی ارزش و هنجار اجتماعی می‌داند که باعث بهبود هر چه بیشتر اوضاع شهر خواهد شد.

در همین رابطه، ملوک قمریان، فرهنگی بازنشسته و یکی از برندگان سال ۸۸ شهرداری تهران نیز با اشاره به پرداخت به موقع قبوض که شامل تخفیف خوش حسابی نیز می‌شده است، گفت: همچنان که در سطح شهر شاهد هستیم درآمد حاصل از عوارض بر اساس ضرورت و برای رفاه حال شهروندان هزینه می‌شود و وقتی شهروندان به خوبی متوجه می‌شوند که تهران در حال توسعه و آبادانی بیشتر است، پرداخت قبوض را به عنوان یک وظیفه اصلی تلقی می‌کنند.

مظاهری که محل کارش در بازار تهران است از دیگر برندگان خوش شانس خودروی سواری در قرعه‌کشی جوایز خوش‌حسابان عوارض شهری است.

وی با اشاره به تغییرات چشمگیری که در فعالیت‌های شهرداری دیده می‌شود، عنوان کرد: وقتی ببینم مسوولی کار می‌کند، من نیز به سهم خود کمک خواهم کرد و اگر شهروندان بهبود روز به‌روز وضعیت شهر را ببینند، آنها نیز وظایفشان را انجام خواهند داد و یکی از این وظایف پرداخت عوارض است.

وی در ادامه افزود: وقتی شهروند ببیند که همه چیز سر جای خود قرار دارد متقابلا مسوولیت خود می‌داند که در مدیریت شهری به مدیران کمک کند.