گروه مسکن- مدیر کل اداره تعاون استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر در کلیه شهرستان‌ها، پروژه‌های مسکن‌مهر فعال است و عملیات ساخت‌وساز در آنها جریان دارد، گفت: الان در مناطق ساخت مسکن‌مهر در سطح استان که مشاهده می‌کنید تداعی منطقه جنگی را دارید چون همه فعال و با وسایل مختلف سبک و سنگین پویا و زنده در حال کار هستند. محمدحسین کلاتهایی که به‌تازگی در این سمت مشغول به کار شده، در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل تعاون تهران افزود: با این روند خوبی که در مسکن‌مهر دیده می‌شود، تا پایان امسال، واحدها به اعضا تحویل خواهد شد.

هدفمند کردن یارانه‌ها تبعات دارد

مدیرکل اداره تعاون استان تهران در ادامه تصریح کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها تبعاتی خواهد داشت که البته با تدابیری که دولت اندیشیده این امر موجب افزایش شدید قیمت نخواهد شد.

کلاتهایی گفت: موضوع یارانه‌ها در بازار مسکن تاثیری ندارد چون با پشتکاری که در مسکن‌مهر دیده می‌شود، کسانی که حتی به ذهنشان هم نمی‌رسید روزی صاحب‌خانه شوند الان در این طرح هستند و این امر موجب کنترل و تثبیت قیمت مسکن شده است.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در سال ۸۶ توسط دولت انجام شد قرار براین شد برای استان تهران ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در شهرهای جدید و همچنین شهرستان‌های اطراف تهران ساخته شود. طی دو سال گذشته بخشی از این برنامه در پرند و هشتگرد اجرا شد و طی ماه‌های اخیر برای ورامین، شهرری، اسلامشهر و شهرهای اقماری اطراف پایتخت نیز این طرح آغاز شده است. بیش از ۱۵۰ هزار نفر به عنوان واجد شرایط در طرح مسکن مهر در استان تهران شناسایی شده‌اند.