اکازیون ملکی در سعادت‌آباد
واحد مسکونی 114 متری در برج نوساز یک میلیون و 900 هزار تومان پیشنهاد شد

گروه مسکن - مهدیس فرقانی: یک واحد مسکونی با امکانات کامل در برجی نوساز واقع در اراضی سعادت‌آباد با قیمت پیشنهادی متری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای فروش به بازار مسکن عرضه شده است.
این ملک دارای امکانات کامل شامل کابینت، پارکینگ، کف‌سرامیک و ... است. برجی که این واحد مسکونی در آن واقع شده است، در حال حاضر مسکونی است.
برج مذکور دارای ۱۳ طبقه مسکونی است. موقعیت واحد مذکور در حوالی میدان بوستان قرار دارد که بنگاه‌های مسکن با توجه به نامگذاری اراضی بالای خیابان دریا، این برج را در منطقه سعادت‌آباد عنوان می‌کنند. قیمت کل این واحد مسکونی ۲۱۶ میلیون تومان خواهد بود. اکازیون پیشنهادی در سعادت‌آباد، در حال حاضر به علت نوساز بودن آن، هنوز سند ندارد، اما مشاوران املاک می‌گویند تا یک‌سال آینده سند ثبتی آن آماده خواهد شد. برج مذکور در سعادت‌آباد تعاونی‌ساز است و خریدار می‌تواند با تغییر مشخصات مالک در دفتر تعاونی مسکن، مشخصات خود را ثبت کند.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، این روزها در بازار مسکن مناطق مختلف تهران، به‌وضوح می‌توان شاهد عرضه واحدهای مسکونی با حداقل قیمت فروش به بازار بود. علت اصلی که اکثر فروشندگان برای این نوع تعیین قیمت اعلام می‌کنند «نیاز مالی» است. همان طور که در ابتدا اشاره شد سازنده‌ای در غرب تهران راضی به فروش تعدادی از واحدهای ساخته شده خود به زیر قیمت عرف منطقه شده است.
این فروشنده، نیاز مالی مبرم برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید را علت اصلی فروش برخی از واحدها به قیمت استثنایی عنوان کرده و به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر به علت افت قیمت مسکن طی یک سال گذشته و عدم استقبال خوب از بازار بسیاری از سازندگان و حتی مصرف‌کنندگان برای اینکه از «تنگ‌دستی» خارج شوند، مجبور به ضرر یا به سود کم حاصل از فروش واحد خود شده‌اند.
از طرف دیگر آن دسته از مالکانی که تعجیل در فروش واحد خود دارند، اما می‌خواهند با همان قیمت از قبل تعیین شده بفروشند، سعی دارند امکاناتی را برای خریداران فراهم کنند تا متقاضیان با توجه به آن امکانات راضی به خرید شوند. برای مثال در محدوده خیابان آزادی، مالکی واحد خود را بدین شرح برای فروش عرضه کرده است: آپارتمانی نقلی جهت زوج‌های جوان، 34 متر مربع، یک خواب، با 30 متر بالکن سرپوشیده (جایگزین اتاق) 13 ساله با قیمت پیشنهادی متری یک میلیون و 470 هزار تومان برای فروش اعلام شده است.
همان طور که مشخص است این مالک سعی دارد با اشاره کردن به بالکنی که می‌توان از آن به عنوان یک اتاق استفاده کرد، نظر مشتریان را جلب کند!