راه اصلاح شرایط تهران از عمران روستاها می‌گذرد

تشکیل مدیریت واحد شهری در تهران زیر نظر ریاست‌جمهوری تصویب شد

گروه مسکن- موضوع کاستن از جمعیت تهران و ضرورت آن در طرح مجموعه شهری پایتخت از سال‌های گذشته به تصویب رسیده و تاکید شده که بخشی از جمعیت باید ظرف مدت مشخصی کم شوند و برای این اقدام نیز راه‌حل‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، رییس شورای شهر تهران درباره طرح خروج بخشی از جمعیت تهران به استان‌های دیگر ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از پیشنهادهایی که در ابتدای دولت نهم برای خروج بخشی از جمعیت تهران ارائه شد موضوع خروج سازمان‌های دولتی به مناطق عملیاتی بود که متاسفانه این طرح کاملا اجرایی نشد.

مهدی چمران در ادامه توضیح داد: راه اصلاح شرایط تهران و مساله مهاجرت از عمران و آبادی روستاها می‌گذرد و تا زمانی که روستاها شرایط مناسبی نداشته باشند، مساله مهاجرت کاهش نمی‌یابد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با مباحث مطرح شده در مورد زلزله احتمالی در تهران و آمادگی تهران برای مقابله با آن، گفت: تهران روی گسل زلزله قرار دارد و وقوع زلزله برای آن کاملا محتمل است، اما هیچ وقت نمی‌توان زمانی برای آن تعیین کرد و نمی‌توان به خاطر یک حادثه احتمالی که معلوم نیست چه زمانی رخ دهد زندگی مردم را به هم بزنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مصوبه هیات دولت در مورد تصویب طرح «مجموعه مدیریت شهری تهران» اشاره و در این باره تاکید کرد: بر اساس این طرح،‌ شهرهای اطراف تهران، نظیر فیروزکوه، ‌دماوند، ساوجبلاغ و شهرهای دیگر باید بر اساس قواعد و مقررات شهر تهران اداره شوند تا هماهنگی در همه بخش‌ها حاصل شود و مدیریت واحد شهری به وجود بیاید. در مصوبه دولت استاندار تهران به عنوان رییس این مجموعه معرفی شده بود، اما به خاطر اینکه اعضای این مجموعه از وزرا خواهند بود، در پیشنهاد اصلاحی تصویب شد که مسوولیت این مجموعه بر عهده رییس‌جمهور یا معاون اول وی باشد.