رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی از برخورد با واحدهای صنفی مشاور املاک غیرمجاز خبر داد و گفت: این طرح از هفته گذشته در تهران اجرا شده است و به‌زودی نیز در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد. به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ عباس میرایی در نشستی خبری با بیان اینکه کد رهگیری و پروانه کسب برای فعالیت مشاوران املاک ضروری است، افزود: هم‌اکنون، سه هزار و ۷۷۹ مشاور املاک غیر مجاز در کشور شناسایی شدند.

وی از فعالان این حوزه خواست تا آخر خرداد به اتحادیه مربوط مراجعه و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

سرهنگ میرایی همچنین گفت: اکنون در سراسر کشور، دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی مجاز در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه یک میلیون واحد صنفی غیرمجاز در سراسر کشور شناسایی شده است، گفت: پارسال از این تعداد، ۳۰۰ هزار واحد صنفی ساماندهی و مجوز لازم برای فعالیتشان صادر شد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک نیز با بیان اینکه با مشاوران املاک متخلف به شدت برخورد می‌شود، گفت: شهروندان درصورت مشاهده هر گونه تخلف بنگاه‌های مشاور املاک از جمله جوسازی برای افزایش قیمت و نرخ مصوب قراردادها، می‌توانند با شماره ۷۷۶۰۸۶۴۰ تماس بگیرند. وی تصریح کرد: این اتحادیه در کمترین زمان مشکلات شهروندان را بررسی و پیگیری خواهد کرد.